۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۳۲۷۹

تفکر بسیجی زمینه تحقق اهداف انقلاب را در تمامی عرصه ها فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوسف با بیان این که رمز اقتدار بسیج در تفکر آن نهفته است، گفت: تفکر بسیجی زمینه تحقق اهداف انقلاب را درهمه عرصه ها محقق می کند.
بسيج خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام شاه بیگی، امام جمعه خوسف، پیش از ظهر امروز در همایش خواهران بسیجی در این شهرستان با بیان این که تفکر بسیج برگرفته از آرمان و ویژگی ها مکتب عاشورا است، گفت: همین الگو برداری از آرمان های عاشورا بسیج را به یک مکتب شکست ناپذیر در جهان تبدیل کرده است.

 

وی با بیان این که تفکر بسیجی و عاشورایی مهم‌ترین دلیل عظمت بسیج در طول دوران بعد از انقلاب بوده است، ادامه داد: با نگاه به موفقیت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی و بررسی آن‌ها در می یابیم که تمام موفقیت های ایران اسلامی در بحث های هسته‌ای و نظامی و دیگر عرصه‌ها به علت ورود تفکر بسیجی به این عرصه ها بوده است.

امام جمعه خوسف با بیان این که بسیج یک اندیشه است و بسیجی باید برای تقویت این اندیشه ارتباط معنوی خود را با ولایت و اهل بیت تقویت کند، گفت: بسیج بدون تفکر اسلامی و عاشورایی مانند سایر نیروهای مردمی شبه نظامی در جهان عمل خواهد کرد و با آنها هیچ تفاوتی نخواهد داشت در حالی که شاخصه بارز بسیج و موفقیت آن در تفکر اسلامی و عاشورایی ریشه دارد.

 

حجت الاسلام شاه بیگی با اشاره به این که اخلاص، از خودگذشتگی، ایثار، تفکر فرا زمانی و فرا مکانی مهم ترین عناصر تفکر بسیجی هستند، ادامه داد: ما برای این که در یک عرصه و حوزه های مختلف موفق شویم باید این عناصر را احیا کنیم و امروزه هم می بینیم اگر تفکر بسیجی با این عناصر وارد حوزه و رشته های مختلف شود موفق می شود زیرا عناصری که تفکر بسیجی درون خود دارد لازمه موفقیت هستند.

 

وی تاکید کرد: باید در عرصه های اقتصادی و فرهنگی تفکر بسیجی را وارد کنیم زیرا بدون ورود تفکر بسیجی به این عرصه با وجود شرایط موجود تغییر شرایط کار بسیار دشواری خواهد بود.

 

امام جمعه خوسف همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای، افزود: دشمن می خواهد با وقت کشی در مذاکرات هسته ای فرصت شکوفایی و پیشرفت را از ملت ایران گرفته و زمینه های پیشرفت را در کشور ضعیف کند و با ادامه تحریم ها موفق به سرکوب خواسته های مشروع ملت ایران شود به همین دلیل مدیران باید چشم از مذاکرات هسته ای برداشته و برای این که تیم مذاکر کننده موفق شوند سعی کنند در عرصه های مختلف پیشرفت های جهشی و چشمگیری فارغ از توجه به کمبودهای مالی کسب کنند.

 

حجت الاسلام شاه بیگی با اشاره به این که خشکسالی ها متعدد شرایط زندگی مردم را سخت کرده است، ادامه داد: خواهران بسیجی با برگزاری دوره های آموزشی در پایگاه های بسیج می توانند خواهران و بانوان روستایی را با هنرهای دستی آشنا کنند تا این بانوان هم اوقات فراغت خود را به خوبی پر کنند و هم بتوانند در زمینه های مالی کمک خرج خانواده های خود باشند و مهاجرت مردم از روستاها به نقاط شهری کمتر شود./968/پ203/ب

ارسال نظرات