۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۳۳۲۹۳

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم اربعین با شهدا در مشهد، برگزاری مسابقه کتابخوانی اسیر 17 ساله ، اهداء بیش از 500 جلد کتاب به مدارس و مساجد سطح شهر مشهد و وقف قرآنی شهرستان جوین به ارزش 400 میلیون ریال عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نخستین وقف قرآنی شهرستان جوین به ارزش 400 میلیون ریال ثبت شد.

حجت الاسلام ابراهیم سردار آبادی، سرپرست اداره اوقاف شهرستان جوین با بیان این که جدیدترین موقوفات ثبت شده در شهرستان جوین گفت: در ایام محرم سه وقف جدید در شهرستان توسط نیکوکاران  انجام شده است.
وی  افزود: در یکی از این موقوفه ها که اولین وقف قر آنی این شهرستان است توسط یک زوج جوینی به نام های  اسماعیل جنت آبادی و اقدس کریم آبادی صورت گرفت  دو ساعت آب از موتور عمیق عباس آباد روستای حسین آباد میرزامومن،  با نیت  ترویج فرهنگ قرآنی با ارزش 400 میلیون ریال وقف گردید.


حجت الاسلام سردار آبادی تصریح کرد: در دیگر مورد  این موقوفه ها  تاجعلی فتح آبادی سه ساعت آب با نیت صرف امور خیریه در مسجد ابوالفضلی روستای فتح با  ارزش 250 میلیون ریال و  در وقف دیگر خیر اندیش حکم آبادی یک سه ساعت آب از موتور عمیق برقی حکم آباد به همراه 4500 متر زمین کشاورزی را جهت اطعام و عزاداری اهل بیت (ع) در مسجد جامع روستای حکم آباد وقف کرد که ارزش ریالی آن 300میلیون ریال است.

 

اهداء بیش از 500 جلد کتاب به مدارس و مساجد سطح شهر مشهد

مسعود یوسفی، مدیر فرهنگ سرای غدیر اظهار کرد:به همت این فرهنگ سرا بیش از 500 جلد کتاب به مدارس و مساجد سطح شهر مشهد اهدا شد.


وی ادامه داد: این تعداد جلد کتاب به 15 مدرسه که در نواحی یک، پنج، شش و هفت آموزش و پرورش هستند و همچنین 15 مسجد سطح شهر مشهد در محدوده فرهنگ سرا اهدا شد.


مدیر فرهنگ سرای غدیر اظهار کرد: این کتاب ها در موضوعات کمک درسی، تاریخی، دینی و زندگی ائمه(ع) و علمی است که برای تجهیز و استفاده در کتابخانه های این مراکز اهدا شده اند.

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی اسیر 17 ساله در خراسان رضوی

سید وحید موسویان، دبیر ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقه همزمان با ایام اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و هفته کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی و تاکید بر فرهنگ عفاف و حجاب، در استان خراسان برگزار می شود.

 

 وی با معرفی کتاب «من زنده ام» و نوشتار رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب، افزود: تقریظ رهبر معظم انقلاب که می فرمایند:«کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و به ویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.» خود گواه اهمیت و تاثیرگذاری آن است. 

 

موسویان ادامه داد: کتاب «من زنده‌ام» مجموعه خاطرات خانم دکتر معصومه آباد از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است. وی روزهای ابتدایی جنگ در سن 17سالگی به اسارت در آمد و خاطرات او اکنون کتاب خواندنی «من زنده‌ام» را شکل داده است. این کتاب به علت استقبال چشمگیر و بی سابقه رکورد انتشار در یک ماه را شکسته است.

 

دبیر ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع این کتاب تصریح کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سراسر کشور اجرا می‌شود که به منظور ترغیب مخاطبان و ایجاد انگیزه برای مطالعه آن، جوایز متعددی از جمله 50سفر عتبات عالیات، 100سکه بهار آزادی و بیش از دو میلیارد ریال جایزه نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است. همچنین جایزه ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان دختر 17ساله اختصاص یافته است.

 

 موسویان درباره تهیه کتاب «من زنده ام» در مشهد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «من زنده‌ام» را از کتاب‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب مشهد، دفاتر نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفاتر انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه کنند.

 

وی یادآور شد: کتاب آفتاب واقع در چهارراه شهدا. روبروی شیرازی 14. پاساژ رحیم پور،  مرکز فرهنگی ولیعصر واقع در میدان 10 دی، ابتدای امام خمینی(ره) 34 ، پلاک5،  پاتوق کتاب واقع در چهارراه شهدا، خیابان آیت الله بهجت، نبش بهجت 7، کتاب پایداری(شماره تماس:09353405461)، دفاتر انجمن اسلامی دبیرستان‌های دخترانه مشهد و فرهنگسراهای  سطح شهر مشهد از مراکز توزیع کتاب با قیمت مناسب در مشهد هستند. 

 

همچنین با مراجعه به  سایت مسابقه به نشانی KetabZendegi.ir هم می‌توان نسخه موبایلی کتاب را دانلود و مطالعه کرد. به منظور رفاه حال شرکت‌کنندگان، آخرین چاپ کتاب «من زنده‌ام» در شمارگان بالا و به قیمت استثنایی 8500 تومان (چاپ قبلی کتاب 20هزارتومان قیمت داشت) به چاپ رسیده است.

 

 لازم به ذکر است این مسابقه در استان خراسان رضوی توسط نمایندگی مجمع ناشران انقلاب، ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد و کتاب فروشی های معتبر مشهد برگزار می شود.

 

یکپارچگی و هماهنگی لازمه ادامه اجرای پروژه بافت پیرامون حرم رضوی است

 

سیدحسین رضوی، معاون شهردار اسلام آباد پاکستان اظهار کرد: شهر مشهد یک شهر رضوی است و مسلمانان از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند از این رو شهرداری وظیفه دارد تا تسهیلات لازم را برای خدمت رسانی به این حجم زائر و مسافر فراهم نماید.

 

وی افزود: شهرداری باید افزایش امکانات اقامتی، تعریض خیابان ها، ایجاد فضاهای سبز و ... را در دستور کار خود قرار دهد و پیش بینی های لازم را برای آینده نیز داشته باشد.

 

معاون شهردار اسلام آباد پاکستان در خصوص طرح نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: در روند نوسازی این بافت از تکنولوژی های خوبی استفاده شده که می تواند پاسخگوی نیازهای زائران و مجاوران باشد و امید است این طرح هر چه زودتر به سرانجام برسد.

 

رضوی با بیان اینکه پروژه نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، پروژه ای بزرگ و وسیع است، تاکید کرد: پروژه های فرعی متعددی در دل این طرح در حال اجرا است و بسیار مهم است که شهرداری بتواند تمام نیازهایی که در پروژه های فرعی تعریف شده را یکپارچه و هماهنگ کند تا در آینده به این پروژه آسیب وارد نشود که این امر نیاز به دوراندیشی و تدبیر دارد.

 

 

مراسم اربعین با شهدا در مشهد برگزار می شود

حامد صادقی، مدیر فرهنگ سرای پایداری با بیان اینکه اربعین روز زیارتی سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کاروان اسرای کربلا در روز اربعین به زیارت شهدای کربلا رفتند و در طول اسارت، با تمام سخنان و رفتارشان، تلاش کردند تا زیارت روز اربعین و نهضت عاشورا را زنده نگه دارند، ما نیز در این روز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در جوار شهدای بهشت رضا (ع) در عرصه زنده‌ نگه ‌داشتن یاد، خاطره و حرکت این شهدای گران قدر برنامه های گوناگونی در نظر گرفته شده است.

 

وی بااشاره به اینکه در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شاهد کمکاری های جدی هستیم، افزود: طبق سنوات گذشته برنامه مردمی عطرافشانی و غبارروبی در جوار شهدای بهشت رضا(ع) با عنوان همایش اربعین با شهدا برگزار خواهد شد.

 

مدیر فرهنگ سرای پایداری تصریح کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای پنجمین سال متوالی تجدید میثاقی با شهدا در روز اربعین با حضور مردم مشهد خواهیم داشت.

 

مدیر فرهنگ سرای پایداری خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در برنامه اربعین با شهدا حضور داشته و امسال نیز با حضور 54 تشکل مردمی برنامه برگزار خواهد شد.

 

صادقی اظهار کرد: مراسم روز اربعین با شهدا، ساعت 9 صبح در جوار شهدای بهشت رضا(ع) همراه با برنامه‌های زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری، عزاداری مداحان اهل بیت و عطرافشانی گلزار شهدا برگزار می‌شود./930/پ203/ب5

ارسال نظرات