۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۳۱۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

قرآن کریم منبع اصیل و غنی برای کسب معارف الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، گفت: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم استان در آمل با بیان این که ترویج قرآن در جامعه موجب رشد اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی و ترقی آن جامعه می‌شود، اظهار داشت: سیاست دینی و عقلی جامعه امروز ما نیازمند تفکر قرآنی است.

 

وی قرآن کریم را بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال دانست و گفت: این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت انس و الفت بیشتر با کلام الهی تأکید کرد و گفت: مفاهیم قرآن جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان است.

 

وی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر استفاده صحیح و بهره‌گیری هرچه ارزشمندتر از مفاهیم قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مدون از مفاهیم ارزشمند قرآنی در قالب کلاس‌های قرآن، محافل قرآن، قرائت قرآن و فهم قرآن در جامعه بهره‌گیری کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده بهره‌گیری از فهم قرآنی را از مهم‌ترین بخش‌های کاربرد قرآن در زندگی روزمره و اجتماعی انسان‌ها دانست و گفت: قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است که باید بصیرت و فهم خودمان را نسبت به آن بیشتر و آن را تکریم کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرآن معیار خوبی برای تشخیص گفتمان حق و باطل است، افزود: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: وقتی بصیرت انسان قرآنی، نبوی، علوی و فاطمی شود، آن فهم پیروزی را به همراه دارد که انقلاب اسلامی ایران بر اساس گفتمان اهل بیت(ع) است و عزت آن در دنیا مدیون عمل به مفاهیم قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که امروز کشورهای غیراسلامی با پیروی از مکتب قرآنی انقلاب اسلامی ایران بیدار شده‌اند و به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و قرآنی هستند، افزود: عزت جمهوری اسلامی ایران که مقتدرانه در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستاده و مبارزه می‌کند به برکت قرآن و ولایت است که معتقدیم قرآن و ولایت بمب اتم ایران اسلامی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی نیاز ضروری جامعه اسلامی ما است و اگر می‌خواهیم زندگی عزتمند داشته باشیم باید سبک زندگی خود را قرآن و اهل بیتی قرار دهیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات