۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۳۱۸
امام جمعه ایلام:

خدمت به زائران کربلا افتخار مردم ایلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امروزه کفر جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار نماد یزید دوران است و ملت انقلابی ایران اسلامی در مقابل این دشمن بزرگ با تکیه بر مکتب حسینی(ع) و عاشورا ایستاده و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام که به منظور ساماندهی حضور زائران اربعین حسینی(ع) در این استان و تردد آنها از مرز مهران تشکیل شد، بیان کرد: ملت سرافراز ایران اسلامی امروز با اقتدا به سالار شهیدان(ع) پرچمدار غیرت، آزادگی و ظلم ستیزی در جهان است، شیعیان جهان با تکیه بر مکتب عاشورا در مقابل ظالمان تاریخ می ایستند.


وی افزود: امروزه کفر جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار نماد یزید دوران است، ملت انقلابی ایران اسلامی در مقابل این دشمن بزرگ با تکیه بر مکتب حسینی(ع) و عاشورا ایستاده و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته اند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: احیای اربعین حسینی برای این است که دشمنان اسلام و اهل بیت بدانند فرهنگ عاشورا زنده و پویا است و در میان مردم به ویژه شیعیان جایگاه ویژه و بالایی دارد، این ایام فرصتی است که ملت انقلابی کشورمان با تکیه بر فرهنگ حسینی و عاشورایی نسبت به احیای فریضه الهی و فرهنگ ماندگار عشق به حسین (ع) اقدام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: استان ایلام در دوران باشکوه دفاع مقدس قدمگاه رزمندگان اسلام در رویارویی با کفر و استکبار جهانی بوده و اینک نیز قدمگاه عشاق و دوستداران سید و سرور شهیدان کربلا اباعبدالله حسین(ع) است و میزبانی از زوار عتبات عالیات افتخاری بزرگ برای مردمان این دیار بویژه مردم شهرستان مرزی مهران است.

 

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: فرصت تردد زوار عتبات عالیات از استان ایلام و شهرستان مرزی مهران ظرفیتی برای خروج این استان از بن بست غم انگیز و رنج آور گذشته است، در دهه اخیر نام ایلام و شهر مرزی مهران همواره در همه جای ایران زمین ورد زبان زوار امام حسین (ع) است و این خود تبلیغی بزرگ برای حل مشکلات این استان محروم است.

 

امام جمعه ایلام افزود: اینک شهر و مرز بین المللی مهران به عنوان نقطه امن برای تردد زوار عتبات عالیات محسوب می شود ضمن اینکه با اهتمام دستگاه های اجرایی و مسؤولان مرتبط، بهترین خدمات در این منطقه به زوار ارایه می شود.

 

وی از متولیان و مسؤولان امر خواست برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که زوار عتبات عالیات از بدو ورود به مهران تا زمان خروج از مرز و زمان بازگشت با خیال آسوده سفر کند و خاطره ای خوش ار میزبانی مردم مهمان نواز این منطقه با خود به سوغات ببرد.

 

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب غرب ایلام، مهم ترین مرز برای تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات در کشور عراق است و طبق پیش بینی ها در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) حدود 250 هزار ایرانی از این مرز به کربلای معلی عزیمت می کنند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات