۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۳۳۱
فرمانده سپاه عاشورا:

بسیج الگویی موفق برای مقابله با مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمیان گفت: بسیج به عنوان نیروی مردمی موفق برای مقابله با مستکبران مطرح است که نمونه عینی آن در کشورهایی مانند عراق و لبنان در حال فعالیت هستند.
سردار غلام عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از بسیجیان منطقه مارالان تبریز با تأکید بر این‌که تفکر بسیج رمز مقابله با جریان‌های افراطی و التقاطی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب، اسلام ناب محمدی(ص) را در برابر اسلام آمریکائی مطرح کرد که همین امر موجب ترس و واکنش دشمنان نظام شد.

 


وی با بیان این‌که ناکامی استکبار در دوران دفاع مقدس و شکست غرب در تهاجم فرهنگی موجب شده تا امروز جنگ نرم علیه باورهای اعتقادی شیعی و اسلامی راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از جنگ نرم مقابله با فرهنگ و ارزش های اسلامی و شیعی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

 


سردار کریمیان با تأکید بر بصیرت و هوشیاری بسیجیان برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر جنگ نرم سخت تر از جنگ سخت است، اما به یقین با تفکر بسیجی در این میدان هم پیروز خواهیم شد، چراکه در حال حاضر این نیروی مردمی به عنوان مدل در دنیا مطرح و نمونه عینی آن نیز در کشورهایی مانند لبنان در حال فعالیت هستند.

 


فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با تشریح توطئه‌های دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: 31 شهریور سال 59 صدام به نیابت از آمریکا جنگی را علیه ایران طراحی کرد و ادعا داشت که ظرف مدت یک هفته تهران را فتح می کند ولی فکر نمی کرد که دلیر مردان ایرانی متأثر از فرهنگ عاشورایی جان بر کف به مقابله آنان خواهند رفت و صد راهشان خواهند شد.

 


وی افزود: بر خلاف گفته برخی، رزمندگان به هیچ عنوان از روی شور و احساس به جبهه ها نمی رفتند، بلکه همواره می گفتند که ما برای خدا آمده ایم و همیشه این دعاها را بر لب داشتند که خدایا گناهان ما را ببخش و خدایا جان ناقابل ما را بپذیر. رمز ماندگاری شهدای ما همچون امام حسین این بود که فقط با خداوند معامله می‌کردند.

 


سردار کریمیان افزود: در اوایل دهه 70 رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار عبارت تهاجم فرهنگی را وارد ادبیات کشور کردند و بعد شبیخون فرهنگی و سپس ناتو فرهنگی و در نهایت قتل عام فرهنگی را بیان کردند؛ باید دانست که تنها راه مقابله با این جنگ نرم تقویت ایمان و اعتقادات دینی است.

 


وی در پایان با تأکید بر این‌که داشته های امروز کشور مدیون خون شهداست، افزود: نه تنها ملت ایران بلکه همه مسلمانان دنیا مدیون فداکاری های شهدا هستند، متأسفانه برخی در جامعه تلاش دارند فرهنگ شهادت و نام و یاد شهدا به فراموشی سپرده شود در حالی‌که دشمنان با وجود تلاش برای کمرنگ کردن این فرهنگ، همچنان ناکام هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات