۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۳۳۵۵
امام جمعه ارومیه:

مدارس علمیه آذربایجان غربی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از وضعیت نامناسب مدارس علمیه استان، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند که امیدواریم با کمک مسؤولان شاهد تغییراتی دراین زمینه باشیم.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه شورای راهبردی حوزه های علمیه استان به وضعیت حوزه های علمیه استان پرداخت و گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند که امیدواریم با کمک مسؤولان شاهد تغییراتی دراین زمینه باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به هم مرز بودن استان با کشورهای خارجی اظهار داشت: باید در استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های حساس و مرزی کشور، حوزه ها و مدارس علوم دینی مناسبی برای تربیت طلاب داشته باشیم بطوری که حتی از کشورهای همجوار نیز بتوانیم طلبه برای تحصیل در این حوزه ها جذب کنیم.
 
 
وی بر ضرورت احداث و تجهیز استادسراها تأکید کرد و گفت: استاد سراها یکی از اصلی ترین و مهم ترین نیازهای استان در جهت به کارگیری اساتید در حوزه های علمیه است.
 
 
در ادامه این جلسه، در خصوص تخصیص اعتبار برای حوزه های علمیه استان بحث، تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
 
 
گفتنی است، جلسه شورای راهبردی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با حضور مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی همچنین معاون حوزه های علمیه خواهران کشور در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
 
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر، 11 حوزه علمیه خواهران و 9 حوزه علمیه برادران در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی فعالیت دارند./936/پ202/ب4
ارسال نظرات