۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۳۳۳۷۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فقر دینی زمینه ساز فقر فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که فقر در دین، بزرگ ترین فقر است، گفت: فقر دینی موجب به وجود آمدن فقر فرهنگی می شود.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که فقر جنبه های گوناگونی دارد، آن را به معنای نداری دانست و گفت: فقر مالی و اقتصادی، علمی، روحی و اخلاقی، فرهنگی و دینی از جنبه های آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی علم و عقل را از نعمت های بزرگ خداوند بیان کرد و عنوان داشت: کسانی که از این نعمت بی بهره هستند نادان و فقیر شمرده شده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سخن امام علی(ع) یادآور شد: هیچ فقری همچون نادانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به فقر روحی و اخلاقی بیان داشت: برخی افراد باتوجه به برخورداری از مواهب طبیعی، همواره خود را نیازمند می دانند.

وی با بیان این که آزمندی و حسادت در جان این افراد ریشه دوانیده است، خاطرنشان کرد: طمع، فقری فراگیر و محدود کننده است و آنها را از درون می پوساند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به سخن امام باقر(ع) تصریح کرد: برخی افراد نیازمند که در درون خویش احساس آرامش و بی نیازی می کنند، از آنان به عنوان دارندگان و دارا ترین مردم یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: از بین جنبه های گوناگون فقر، فقر دینی بزرگ ترین فقر است و به معنای عدم آگاهی انسان مسلمان از مسائل دینی است.   

وی با اشاره به این که فردی که به فقر دینی دچار باشد، انواع دیگر فقر نیز به سراغ او می آید، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که تعالیم و آموزه های دینی به مثابه گنجی ناپایدار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تعالیم و آموزه های دینی انسان را به رشد عقلی و تحصیل علم فرا می خواند و از جنبه های دیگر بی نیاز می کند.

وی فقر دینی را بزرگ ترین فقر بیان کرد و یادآور شد: کسی که از دستورات دین پیروی نکند و از آن بی اطلاع باشد، دچار فقر فرهنگی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دور بودن از گنجینه های دینی را موجب به وجود آمدن حرص و فقر مادی بیان کرد.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: کسی که از تعالیم دینی بی بهره باشد به بزرگ ترین فقر دچار می شود و این همان فقر دینی و اعتقادی است./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات