۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۳۹۱
امام جمعه بابل:

موضع مجلس در عدم رأی اعتماد به فعالان فتنه همراه با بصیرت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موضع مجلس در عدم رأی اعتماد به فعالان فتنه را انقلابی دانست و گفت: نمایندگان با دقت نظر و با پافشاری در این زمینه اجازه ندادند عوامل بیرونی بر آنها اثر بگذارد و به فردی رای دادند که موضع محکمی در خصوص فتنه 88 دارد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در  گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان اهمیت مجلس و جایگاه نمایندگان در امور کشور گفت: مجلس شورای اسلامی قائده نظام، مرکز قانون گذاری نظام، مظهر اراده ملت، خانه ملت، تجلی گاه عزت ملی است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که نمایندگان باید قدردان جایگاه خود باشند، تصریح کرد: نمایندگان ما باید قدردان جایگاه خود به عنوان یکی از قوای کشور و فرصت خدمتگذاری باشند و از این فرصت برای خدمت صادقانه بهره ببرند.

 

وی افزود: آنچه برای مردم ما اهمیت دارد؛  یک مجلس زنده است، نه یک مجلس راکد و مرده ای که به مصالح امت اسلامی قیام نمی کند.

 

حجت الاسلام روحانی مهم ترین وظیفه نمایندگان را وضع قوانین برای کشور عنوان و خاطرنشان کرد: خروجی های مجلس برای مردم مهم است و قوانین وضع شده از بهترین قوانین باشد تا بتواند مصالح امت را در عرصه های مختلف تأمین کنند.

 

وی از جمله انتظارهای مردم از مجلس زنده را مسأله جهت گیری های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این جهت گیری های مایندگان مجلس و مواضع انقلابی آنان است که می تواند در کل کشور و در بدنه نظام اسلامی و اجرایی اثر گذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، نظارت را دومین وظیفه نمایندگان مجلس بیان کرد و گفت: انتظار مردم از مجلس این است که سعی کنند بهترین نظارت را بر دولت و دستگاه های اجرایی داشته باشند و در این خصوص با کسی تعارف نداشته باشند.

 

وی افزود: اگر نمایندگان هر جهت گیری دیدند که در یک موضوع و یا مسؤولی به انحراف رفته است، باید به عنوان یک دستگاه نظارتی به نظارت آن مجموعه بپردازند و جدیت به خرج بدهند.

 

حجت الاسلام روحانی ویژگی دیگر مجلس زنده را حضور مفید نمایندگان و مشارکت آنها در تنظیم لوایح و طرح ها عنوان و اذعان کرد: شایسته است نمایندگان  در محیطی که لایحه ای به نمایندگان چه در مجلس ها و کمیسیون ها داده می شود حاضر در مجلس باشند و دقت لازم و مشارکت جدی در این خصوص داشته باشند.

 

وی با اظهار تأسف از به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان در برخی از روزهای کاری مجلس گفت: گاهی در مجالس ترددهایی دیده می شود و یا گاهی غیبت ها آن قدر زیاد است که مجلس به حد نصاب نمی رسد و این موضوع حتی موجب تذکر رهبر معظم انقلاب یه مجلس شده است.

 

امام جمعه بابل بررسی مسائل اساسی در مجلس را نیز لازم دانست و افزود: موضوع مورد انتظار دیگر مردم پرداختن به نیازهای اساسی آنها است و مجلس باید این موضوعات را بشناسد و قوانینی قوی و جامع برای رفع مشکلات اساسی مردم تصویب کند.

 

وی انتظار دیگر مردم از نمایندگان مجلس را پافشاری و ایستادگی بر خطوط قرمز نظام عنوان و خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم باید خط قرمزها را رعایت کنند و در این خصوص از نمایندگان شورای اسلامی در ارتباط با مسأله رأی اعتماد به وزیر علوم که با پافشاری خط قرمزها را رعایت کردند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که یکی از مهم ترین خط قرمز ها مسأله عدم ورود افراد فعال در فتنه 88 در بدنه اجرایی نظام است، اذعان کرد: نمایندگان با دقت نظر و با پافشاری در این زمینه اجازه ندادند عوامل بیرونی بر آنها اثر بگذارد و به فردی رای دادند که موضع محکمی در خصوص فتنه 88 دارد.

 

وی افزود: مردم و وکلای آنان اجازه نخواهند داد کسی از خط قرمز فتنه 88 بگذرد و عوامل فتنه در رأس دستگاه های اجرایی کشور قرار بگیرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات