۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۳۹۲
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات بهشهر:

بهره گیری از سیره اهل بیت نیازمند کسب معرفت و شناخت صحیح است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر تکیه بر سیره اهل بیت(ع) را بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) همواره بهترین الگو برای تعالی جامعه بوده است.
اهل بيت

حجت الاسلام مهدی خوشرو، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با گرامیداشت میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) افزود: حضور در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی و موضع گیری های به موقع این امام همام از مسائل مهمی است که باید در شرایط کنونی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اقدامات پیشوای هفتم شیعیان در زمینه ترویج مکتب تشیع گفت: این امام بزرگوار از یک طرف با دستگاه خلافت بنی عباس مبارزه می‌کرد و از طرفی دیگر با افکار منحرفی که توسط دستگاه خلافت به وجود آمده بود، به مبارزه پرداخت.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهرخاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) برای مبارزه با افکار منحرف در زمینه نشر احکام نورانی قرآن و به‌ویژه مکتب تشیع مبارزاتی داشتند و سلسله بحث‌ها و درس‌هایی برگزار کرده و شاگردانی را تربیت کردند تا با افکار الحادی و انحرافی مبارزه شود.

 

وی با بیان این که امام موسی کاظم(ع) در علم و مکارم اخلاق زبانزد خاص و عام بودند، افزود: مقطع امامت ایشان در واقع یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی‌نامه ائمه اطهار(ع) است.

 

حجت الاسلام خوشرو با اشاره به این که از امام موسی کاظم(ع) به نام باب الحوائج یاد می‌شود، اظهار داست: در کلام بزرگواران دین سه وجود نازنین حضرت زهرا(س)، قمربنی‌هاشم حضرت ابوالفضل(ع) و امام موسی کاظم(ع) به نام باب الحوایج ملقب شده‌اند که به‌خاطر سختی‌های فراوان و هجمه‌های فکری که به این بزرگواران وارد شده این القاب عنایت خاصه خداوند به ایشان است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به استراتژی حضرت در برابر ظالمان، اظهار داشت: در زمان حضرت موسی بن جعفر(ع) جریانات فکری و عقیدتی به اوج خود رسیده بود که این شرایط وضعیت سیاسی خاصی را برای حضرت در آن زمان ایجاد می‌کرد.

 

وی با تأکید بر لزوم عملیاتی کردن سیره زندگانی امام موسی کاظم(ع) در جامعه کنونی، خاطرنشان کرد: زندگی حضرت حوادث خاصی را در خود دیده است و با توجه به شرایط کنونی جامعه، منش و شیوه رفتاری حضرت در مقابله با آنها می‌تواند ملاک و معیاری برای زندگی امروزی همگان باشد.

 

حجت‌الاسلام خوشور تصریح کرد: لازمه قرار گرفتن در مسیر اهل‌بیت(ع) و عملیاتی کردن سیره و منش امام موسی کاظم(ع) کسب معرفت و شناخت نسبت به ایشان است به همین دلیل همگان باید نسبت به این مهم توجه داشته و فرصتی هرچند اندک را به کسب معرفت نسبت به ائمه معصوم(ع) اختصاص دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تکیه بر سیره اهل بیت(ع) را بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) همواره بهترین الگو برای تعالی جامعه بوده است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که ائمه اطهار(ع) در برابر دیکتاتور‌ها مدبرانه مقاومت کردند و تسلیم نشدند، خاطر نشان کرد: ما نیز باید در برابر تحریم ها و مشکلات که از سوی دشمنان اسلام و استکبار علیه ایران تحمیل شده مقاومت کنیم تا نصرت و پیروزی نصیب حالمان شود.

 

حجت الاسلام خوشرو ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) به مدت هفت سال در زندان بودند و مورد آزمایش الهی قرار گرفتند و هارون بارها تلاش کرد که امام را وادار به تسلیم کند؛ اما موفق نشد؛ وقتی فرستاده هارون به امام می‌گوید که بیایید و اظهار تقصیر کنید، امام به او گفتند برو به هارون بگو یک روز با لذت از تو می‌گذرد و یک روز سخت هم از من، اما حاکم بین من و شما در روز قیامت خدا است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبعیت عموم جامعه اسلامی از رهنمودهای ولی فقیه تأکید کرد و گفت: ولایت مداری ملت ایران در سه دهه اخیر مهم ترین عامل پیشرفت و همچنین خنثی سازی توطئه های دشمنان بوده است که باید استمرار داشته باشد./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات