۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۳۳۹۵

جلسه ساماندهی زائران اربعین در آبادان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه ساماندهی زائران اربعین با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آبادان برگزار شد.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آبادان، جلسه ساماندهی زائران اربعین شامگاه گذشته هشتم آذرماه، در جلسه ستاد قرارگاه اربعین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این جلسه علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهارداشت: با توجه به این که آیت الله موسوی جزایری در نظر دارند جهت نظارت بر خدمت رسانی به زائران در مرز در شهر بستان اقامت کنند ما هم از اعلام کردیم که با همه توان پای کار ایستاده ایم تا شرایط را برای زائران هرچه بهتر کنیم.

فضلی در ادامه افزود: همه دستگاه های کشور به ویژه سازمان حج و زیارت، شهرداری تهران، هلال احمر، نیروهای انتظامی و نظامی و هیات های مذهبی برای خدمات رسانی زوار اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: خدمات رسانی به  زوار اربعین در مناطق مرزی سه گانه خرمشهر، دشت آزادگان و مهران انجام می شود.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که پیشنهادی مبنی بر لغو حضور راهیان نور به مدت 10 روز در شلمچه ارائه شده است، گفت: با توجه به این که قرارگاه های راهیان نور در خوزستان 105 هزار نفر ظرفیت اقامت شبانه را دارند؛ بنابراین همه ظرفیت های راهیان نور در اختیار قرارگاه اربعین خواهد بود و پنج روز پیش از اربعین و پنج روز پس از اربعین حرکت کاروان های راهیان نور تعطیل می شود.

وی در پایان بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسأله فرهنگی، بخشی از کارها در این عرصه را می توان با فضاسازی و بخش دیگر را با برنامه ریزی هنگام توقف‌های کوتاه برای اقامه نماز و یا سایر اوقات اجرایی کرد.

در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان نیز گفت: نگاه و انتظار زائران ایرانی نظر خدمات رسانی که در عراق انجام می شود نگاه متفاوتی نسبت به خدمات رسانی در مرزهای کشور است.

وی افزود: به نظر می آید که در بعد فرهنگی نیز مدیریت نکردیم و این مسأله نیاز به برنامه ریزی منسجم برای به کارگیری روحانیان در همراهی کردن زائران دارد.

امام جمعه آبادان گفت: در این رابطه با توجه به راهپیمایی و حرکت عظیمی که در اربعین به راه می افتد، برگزاری نماز جماعت، تلاوت قرآن و زیارت عاشورا، مداحی و نوحه خوانی در بین راه نجف تا کربلا، برای زوار ضروری است./9454/پ203/ب2

ارسال نظرات