۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۳۴۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه های اداری نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیشتر به فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه های اداری، گفت: باید در کنار اقدامات بخشنامه ای، این موارد برای کارمندان به درستی تبیین شود تا فرهنگ حجاب و عفاف به سایر افراد جامعه نیز تسری یابد.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد صيانت از حقوق شهروندي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی صبح یکشنبه در نشست مشترک ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان که با حضور اعضای هیأت بازرسی ستاد و رابطین عفاف و حجاب و حقوق شهروندی تمامی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: باید به گونه ای عمل شود که استان خراسان شمالی در زمینه ترویج عفاف و حجاب و نیز حقوق شهروندی برای سایر استان الگو و پیشگام باشد.

 

وی اضافه کرد: صیانت از حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ در جامعه دینی همان سبک زندگی اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی عنوان کردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این عفاف و حجاب یکی از اصول مهم اسلام به شمار می روند که ائمه اطهار(ع) نیز تأکید زیادی به آن داشته اند، افزود: عفاف و حجاب اصلی انسانی و اسلامی بوده و شامل مرد و زن می شود و می بایست از سوی همه افراد رعایت شود.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی فردی که عفاف و حجاب نداشته باشد نمی تواند فرزندانی پاک تحویل جامعه دهد چرا که در یکی از اصول پایه ای خود دچار مشکل است اما انسانی که عفت و حیا داشته باشد فرزندان پاک به جامعه تحویل می دهد و فرزندان نیز به نوبه خود کارهای پاکی برای جامعه انجام خواهند داد.

 

وی با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی پیرامون مسأله عفاف و حجاب، گفت: حجاب و عفاف جهاد اکبر است و در راستای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه باید خراسان شمالی الگو و پیشگام باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: عفت زیربنای بروز غیرت در زن و مرد است و از لحاظ ارزش های دینی باید آن را بشکافیم و برای افراد توضیح دهیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بحث حجاب و عفاف و حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی و اداری، اظهار کرد: فردی که در دستگاهی فعالیت می کند می بایست حقوق شهروندی خود و دیگران را رعایت کند تا برای مراجعان الگو شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نخستین گروه از افراد برای عملیاتی شدن فرهنگ حجاب و عفاف و حقوق شهروندی در جامعه را کارکنان دستگاه ها دانست و افزود: باید با تبیین و ترویج درست حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در ادارات، دستگاه های دولتی به نمادی از رعایت حقوق شهروندی بدل شوند.

 

وی با بیان این که کارکنان ادارات باید حقوق شهروندی خود را رعایت کنند و در درجه بعدی به ارباب رجوع آموزش دهند، اظهار کرد: لازم است فرهنگ حجاب و عفاف و حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی به درستی نهادینه و اجرا شود.

 

امام جمعه بجنورد با تأکید بر توجه بیشتر به فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه های اداری، اضافه کرد: باید در کنار اقدامات بخشنامه ای، این موارد برای کارمندان به درستی تبیین شود تا فرهنگ حجاب و عفاف به سایر افراد جامعه نیز تسری یابد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات