۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۴۳۰
آیت الله شبستری:

پروژه‌های بنیاد برکت مصداق واقعی عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آثار و برکات الطاف رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم بسیار محسوس است، گفت: پروژه‌های بنیاد برکت مصداق واقعی عمل صالح است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم بهره‌برداری از 998 هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم که به صورت ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، اظهار داشت: بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده ارسباران 24 مسجد به مساحت 9 هزار مترمربع و 20 مدرسه را احداث و به بهره‌برداری رسانده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آثار و برکات الطاف رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم بسیار محسوس است، خاطرنشان کرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور قابل تقدیر است، خداوند سایه مقام معظم رهبری را مستدام بدارد.

 


آیت‌الله شبستری با بیان این‌که پروژه‌های بنیاد برکت مصداق واقعی عمل صالح است، افزود: ساخت مساجد و مدارس در مناطق محروم یک کار فرهنگی و عبادی است، چرا که این مناطق نیازمند برنامه های فرهنگی در بستری چون مساجد و مدارس هستند.

 


وی با بیان اینکه آثار و برکات بنیاد برکت در مناطق زلزله زده اذربایجان شرقی نیز به چشم می خورد و اجرای این پروژه ها برای توسعه و نوسازی مناطق زلزله‌زده گامی عظیم از سوی بنیاد برکت است، اعلام کرد: افزون بر شرکت مخابرات سایر سازمان ها چون کمیته امداد، نوسازی مدارس نیز در اجرای این پروژه ها مشارکت کردند.

 


امام جمعه تبریز گفت: اخیراً که از نمایشگاه تهران بازدید کرده بودیم؛ شاهد فعالیت های چشمگیر این بنیاد در زمینه تولید داروهایی بودیم که از خارج صادر می شد و اکنون با تولید این داروها از سوی این بنیاد، مناطق محروم از این خدمات و برکات این بنیاد برخوردار می شوند.

 


تعداد پروژه های شرکت مخابرات ایران در بازسازی مناطق زلزله زده، 44 پروژه بوده است که این تعداد در مجموع 24 مسجد، 20 مدرسه با 123 کلاس درس افتتاح می شود که هزینه شرکت مخابرات ایران برای مشارکت در اجرای این پروژه ها، 40 میلیارد ریال است.

 


بنابر این گزارش، بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، طرح جامعی برای احیا، توسعه و رفع محرومیت از مناطق محروم استان آذربایجان‌شرقی و سایر نقاط کشور که در برگیرنده همه نیازهای عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و... باشد، تهیه و تا پایان سال 92 اجرا شده است.

 


بنیاد برکت طرح محرومیت‌زدایی از این مناطق را با فراهم‌سازی حداکثر خدمات زیربنایی لازم همچون ایجاد زیرساخت‎های عمرانی، آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، امنیتی و ارتباطی و ایجاد بسترهای اقتصادی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کار آفرینی فراهم کرده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات