۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۳۴۳۲
حجت‌الاسلام زارعی:

برای نیروهای ‌نظامی مسلمان رضایت خداوند بر منافع ملی اولویت دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کنارک با اشاره به این‌که دشمن سعی دارد با تأکید بیش از حد بر ملی‌گرایی، مرزهای اعتقادی را نابود کرده و جنگ و کشتار را امری مشروع جلوه دهد، گفت: یک رزمنده مسلمان پیش از این که به مرزهای جغرافیایی اهمیت دهد رضایت الهی را در نظر گرفته و اطاعت از فرمان خداوند را بر ملیت خود مقدم می‌شمارد.
حجت الاسلام موسي زارعي، امام جمعه کنارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی زارعی، امام جمعه کنارک، پیش از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان این که بدون کسب رضایت الهی از خود گذشتگی و ایثار در میان نیروهای مسلح کار دشواری است، ادامه داد: اگر کسب رضایت الهی نباشد نوجوان 13 ساله ای نمی توانست نارنجک به کمر بندد و برای رسیدن به یک آرمان و هدف الهی جان خود را فدا کند.

 

وی با بیان این که معنویت و عشق الهی شاخصه بارز و تفاوت اصلی نیروهای نظامی انقلاب با سایر نیروهای نظامی در دنیا است، افزود: نیروهای نظامی و مسلح در سطح دنیا جنگ را به معنای کشتار و قتل عنوان می کنند در حالی که یک رزمنده مسلمان هدفش از جنگیدن تجاوز گری، کشور گشایی و کشتار انسان های بی گناه نیست بلکه تنها برای کسب رضایت الهی تلاش کرده و اخلاق را در تمامی فعالیت ها محور کار خود قرار می دهد.

 

امام جمعه کنارک با اشاره به این که امروزه دشمن با تاکید بیش از حد بر ملیت گرایی می خواهد مرزهای اعتقادی را نابود کرده و جنگ و کشتار و کشور گشایی را امری مشروع جلوه دهد، افزود: یک رزمنده مسلمان و یک نظامی معتقد پیش از این که به مرزهای جغرافیایی اهمیت دهد رضایت الهی را در نظر گرفته و اطاعت از فرمان خداوند را بر ملیت خود مقدم می شمارد.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به این که در حال حاضر به همراه هر کدام از ناوهای نیروی دریای برای اقامه احکام و دستورات الهی یک روحانی اعزام می شود، افزود: امروزه نماز اول وقت و اقامه آن مهم ترین ویژگی نیروهای نظامی است و اولین آزمونی که از نیروهای نظامی گرفته می شود آزمون قرائت نماز است و تمامی احکام مورد نظر دینی در طول سفر و دوران خدمت به نیروهای نظامی آموزش داده می شود.

 

وی عنوان کرد: برگزاری زیارت عاشورا، نماز اول وقت، مناسبت های مذهبی و حتی برگزاری راهپیمایی روز قدس از مهم ترین برنامه هایی است که در ناوهای نیروی دریای در طول مسافرت به اقیانوس ها و دریاهای آزاد انجام می شود.

 

امام جمعه کنارک ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود تاکید کرده اند بصیرت و دشمن شناسی از دیگر شاخصه های مهم نیروهای نظامی است که نیروهای نظامی وظیفه دارند این شاخص را در خود تقویت کرده و دشمن شناسی داشته و پیش از این که دشمن حرکتی کند بتوانند حرکت بعدی و نقشه های او را حدس زده و با آن مقابله کنند.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به این که در سال های اخیر افزایش حجم معنویت تاثیر زیادی بر اقتدار نیروی دریای و نیروهای نظامی داشته است، یادآور شد: پیروزی در راه کسب رضایت الهی خود بزرگترین فوز است و در سال های اخیر نیروهای نظامی و مسلح کشور به ویژه نیروی دریای با تقویت معنویت در خود پیروزی های بزرگی را در راه کسب رضایت الهی به دست آورده است./837/پ202/ف

ارسال نظرات