۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۳۴۸۵
سردار فضلی خبر داد؛

تشکیل قرارگاه اربعین برای ساماندهی زائران کربلا در سه نقطه مرزی کشور

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: قرارگاه اربعین برای ساماندهی، کمک و حمایت موثر از زوار مرقد مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین در سه نقطه مرزی کشور تشکیل شده است.
سردار علي فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور، امروز در نشست قرارگاه اربعین که در محل فرمانداری شهرستان مهران برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه امسال برای تردد زائران به عتبات عالیات اقدام های خوب و مطلوبی صورت گرفته که در این زمینه امیدواریم با استفاده از تجربیات سال گذشته بتوانیم ساماندهی زوار را به طور کامل انجام دهیم و با استفاده از همه ظرفیت های لازم تمام تلاش خود را جهت عبور همه زوار با نهایت امنیت، آرامش و رفاه فراهم کنیم.

 

وی افزود: قرارگاه اربعین برای ساماندهی، کمک و حمایت موثر از زوار مرقد مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین در سه نقطه مرزی کشور تشکیل شده است، مرزهای چزابه، شلمچه (استان خوزستان) و مهران (استان ایلام) سه نقطه ای است که قرارگاه اربعین در آنها دایر شده که در آنها 24 ساعته به زائران اعزامی به کربلای معلی خدمات رسانی خواهد شد.

 

فضلی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت اطلاعات، مرزبانی، جمعیت هلال احمر می توانند برنامه ریزی بهتری برای اعزام زوار اربعین حسینی به کشور عراق داشته باشد.

 


وی افزود: برای آسانی تردد زوار اربعین حسینی، به مدت 10 روز قبل و بعد از اربعین حسینی اعزام کاروان های راهیان نور تعطیل شده و از ظرفیت آنها در خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات استفاده خواهد شد.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم با شناسایی آسیب ها و استفاده از تجربیات سال های گذشته خدمات ارزنده ای به زوار اربعین ارایه دهیم.

 

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست گفت: خدمت به زائران جزء بهترین امور و از توفیق های الهی است، باید قدردان این توفیق بزرگ الهی بود.

 

وی با اشاره به درخواست ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام یادآور شد: رایزنی هایی با طرف عراقی شده اما هنوز کاری در این مورد صورت نگرفته است.

 

اوحدی اظهار کرد: به هموطنان و دوست داران سرور و سالار شهیدان جهان امام حسین(ع) توصیه می شود که برای حضور در آیین های سوگواری اربعین در عراق بدون روادید وارد مرز مهران نشوند.

 

مسؤولان کشوری و محلی پس از این نشست از پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام و از مکان ایجاد قرارگاه پشتیبانی از زوار اربعین حسینی دیدن کردند.

 

مهران یکی از مرزهای زمینی حرکت زائران حسینی برای تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خواهد بود که پذیرای هزاران نفر از مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (ع) است./967/پ202/ب4

ارسال نظرات