۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۳۳۵۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

جامعه اسلامی از سیره و منش اهل‌بیت درس بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این‌که حضرت امام موسی کاظم(ع) در دفاع از ارزش‌های اسلامی تا حدی پیش رفت که در کنج زندان مظلومانه به شهادت رسید، گفت:جامعه امروز ما باید درس زندگی خود را از سیره امامان معصوم(ع) به‌ ویژه حضرت امام موسی کاظم (ع) فرا بگیرد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستاني، مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر حجت ‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد امام موسی کاظم(ع) برگزار شده بود با گرامی‌داشت سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) با بیان این‌که این امام همام دارای شخصیت بزرگی بود گفت: مهم‌ترین ویزگی ایشان بعد عبادی آن بزرگوار بود که توانست در اوج بندگی به مقامات عالی برسد به گونه ای که بین مردم به لقب باب الحوائج الی الله ملقب شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: از سیره این امام باید درس عبادت را فرا بگیریم تا بتوانیم خود را به کمال و سعادت برسانیم و با بهره گیری از وجود پربرکت ایشان قطره ای از معنویت و بندگی خداوند را در وجود خود ایجاد کنیم.

 

وی افزود: تواضع و فروتنی امام (ع) از ویژگی های دیگر ایشان بود به نحوی که در برابر مردم به گونه ای رفتار می‌کردند که دارای یک اخلاق حسنه بودند و خشم خود را فرو می خوردند و هیچ وقت در مقابل مخالفان خود با خشم و خشونت پاسخگو نبودند و از همین رو هم به لقب کاظم یعنی کسی که کظم غیظ داشته و خشم خود را فرو می خورد ملقب شد.

 

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که ویژگی ممتاز دیگر ایشان بی میلی و بی رغبتی نسبت به دنیا بود، ادامه داد: ایشان علاقه ای به دنیا و مناصب دنیوی نداشتند و رفتارشان در جامعه به گونه ای بود که همه شیفته سجایای اخلاقی ایشان می شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این که ایشان دائما در حصر حکومت محبوس بود و هارون ایشان را از این زندان به آن زندان منتقل می کرد ادامه داد: این مسأله نه تنها سبب کمی ارادت مردم به حضرت امام موسی کاظم (ع) نشده بود، بلکه حتی زمانی که در زندان هارون به سر می‌بردند و هارون افراد زیادی گماشته بود تا به امام آسیب برسانند شخصیت الهی امام کاظم (ع) موجب می شد تا مأموران ارادتمند ایشان شوند.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های امام کاظم(ع) این بود که مستجاب‌الدعوه بودند و فرصت ها را برای خود غنیمت می‌شمردند و از  هر فرصتی حتی در کنج زندان برای تهجد، راز و نیاز و شب زنده‌داری استفاده می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام سروستانی تأکید کرد: امام موسی کاظم(ع) با این سیره زندگی، الگوی ارزشمندی برای مسلمانان و پیروان آیین اسلام و به‌ ویژه مکتب تشیع بودند و با حرکت های اخلاقی و علمی و با استفاده از محبوبیتی که داشتند، توانستند با بسیاری از خطراتی که فرهنگ اسلام و قرآن را تهدید می‌کرد مقابله کنند.

 

وی با بیان این‌که حضرت امام موسی کاظم(ع) در دفاع از ارزش های اسلامی تا حدی پیش رفت که در کنج زندان مظلومانه از این دنیا مفارقت کرد، افزود: جامعه امروز ما باید درس زندگی خود را از سیره امامان معصوم (ع) و به‌ ویژه حضرت امام موسی کاظم (ع) فرا بگیرد./833/پ203/ب6

ارسال نظرات