۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۵۳۰
حجت الاسلام سروی:

تقویت بنیان خانواده در گرو ریشه‌کن شدن بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه چشم چرانی و بدحجابی را دو عامل مهم در افزایش آمار طلاق جامعه برشمرد و گفت: باید بدحجابی و نگاه به نامحرم را با ورزش‌های معنوی، ریشه کن کنیم تا بنیان های خانوداه محکم شود.
حجت الاسلام و المسلمين علي سروي استاد اخلاق حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حجت الاسلام علی سروی، استاد اخلاق حوزه علمیه، شب گذشته در جمع عزاداران حاضر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به تبیین ارکان دین اسلام پرداخت.

 

وی با اشاره به رکن نخست اسلام، ‌گفت: نماز به عنوان رکن نخست دین اسلام، ‌برای رابطه انسان با خداوند است،‌ در روایات آمده که نماز سخن گفتن بنده با خداوند ‌و قرآن سخن حداوند با بندگان است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه به ضرورت انس با قرآن اشاره کرد و افزود: این که در روایات تأکید بسیار بر خواندن روزانه حداقل 50 آیه از قرآن کریم شده است، به این دلیل بوده که قرآن، تمام موعظه ها،‌ حکمت ها و نیازهای جامعه را به آنها ارائه می دهد.

 

وی با اشاره به کلمه طیبه در قرآن کریم، اظهار داشت: ‌در تفاسیر شیعه و سنی،‌ معنای کلمه طیبه را رسول اکرم(ص) و خانواده ایشان بیان کرده اند.

 

حجت الاسلام سروی با بیان این که نماز وسیله ارتباط فردی برای رسیدن به خداوند است، ادامه داد: در قیامت از نخستین چیزی که سؤال می شود،‌ نماز است، اگر مورد قبول خداوند قرار گیرد،‌ نوبت به بقیه اعمال می رسد،‌ اما اگر مورد قبول قرار نگیرد، بقیه اعمال انسان نیز قبول نمی شود.

 

وی  افزود:‌ خداوند می‌فرماید «اگر بنده ای که مشکلی برای او پیش آمده،‌ وضو بگیرد، دو رکعت نماز بخواند و بعد از آن دعا کند،‌ مسلما دعایش اجابت خواهد شد».

 

استاد اخلاق حوزه علمیه به رکن بعدی اسلام اشاره کرد و بیان داشت: زکات رکن دوم اسلام بوده و رابطه انسان با اجتماع است، اگر تمام افراد جامعه زکات مال خود را بدهند، حتی یک فقیر در جامعه اسلامی پیدا نمی شود.

 

وی با بیان این که روزه برای خودسازی است، به رکن دیگر دین اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: انسان برای دوری از گناه باید ورزش معنوی انجام دهد که روزه یکی از ورزش های معنوی اسلام است.

 

حجت الاسلام سروی چشم چرانی و بدحجابی را دو عامل مهم در افزایش آمار طلاق جامعه عنوان کرد و گفت: در روایات بیان شده که نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است؛ بنابراین باید بدحجابی و نگاه به نامحرم را با ورزش های معنوی، ریشه کن کنیم تا بنیان های خانوداه محکم شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات