۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۵۹۵
حجت الاسلام احتشام مطرح کرد؛

5ضرر مهم آمریکا در صورت عدم توافق هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بازنده اصلی عدم توافق هسته ای با ایران را آمریکا دانست و تاکید کرد: روزگاری که رژیم اشغالگر قدس به راحتی با ارتش تا بن دندان مسلح بر کشورهای بزرگ عربی تفوق و سیطره داشت، گذشت.
حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرگزاری رسا با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج، گفت: امروز ندای فرهنگ بسیجی پشت دیوارهای مسجد الاقصی در برابر صهیونیست های جنایتکار عرصه را بر دولت جعلی و پوشالی اسرائیل تنگ کرده است.
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی گفت: هدف از سردادن این شعار بی تردید قطع دست طمع بیگانگان به خصوص آمریکای مستکبر از خاک و آرمان های جمهوری اسلامی ایران بوده است.
حجت الاسلام احتشام اضافه کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و قطع رابطه سیاسی توسط کارتر امام خمینی (ره) فرمودند «ما رابطه با آمریکا را برای چه می خواهیم رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است».
وی افزود: در شرایطی که آمریکای مستکبر از خوی استکبار و زور گویی دست بر نداشته، ملتی که با آرمان های حسینی زندگی کرده است و با فریاد هیهات من الذله در نبرد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از هیچ قدرتی در دنیا واهمه ندارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی در اوج مظلومیت و تحریم ها و تهدیدهای ابرقدرت های وقت قاطعانه ایستادگی کرده قطعاً در جبهه اقتصادی هم با فرهنگ اقتصاد مقاومتی از این پیچ تاریخی سرافراز بیرون خواهد آمد.
امام جمعه موقت کاشان دولتمردان آمریکا را نیازمند دستیابی به توافق هسته ای دانست و گفت: پس از شکست اخیر دموکرات ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، آن که بیش از همه نیاز به مانور در حل مسأله هسته ای ایران دارد کاخ سفید و دولت آمریکاست.
حجت الاسلام احتشام تغییرات به وجود آمده در شرایط مذاکرات را اینگونه ارزیابی و پیش بینی کرد: فشارهای اروپایی ها برای ایجاد رابطه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از بازار بزرگ ایران اسلامی و نیز طرح روسیه برای ایجاد همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران برای عبور از تحریم ها شرایطی در دنیای کنونی رقم زده است که قطعاً بازنده اصلی در صورت عدم توافق جامع هسته ای صهیونیسم بین الملل و دولت مستکبر آمریکا و نخاله منطقه ای آن اسرائیل غاصب خواهد بود.
وی مضرات عدم توافق هسته ای را برای آمریکا در پنج بخش برشمرد و گفت: نخستین ضرری که آمریکا متوجه آن خواهد شد این است که لااقل گروه های مذاکره کننده اروپایی، چین، روسیه و کشورهای غیر متعهد اذعان خواهند داشت که مشکل اصلی در پرونده طولانی هسته ای ایران آمریکا و اسرائیل هستند نه ایران.
امام جمعه موقت کاشان افزود: جمهوری اسلامی با صداقت اعلام کرد دنبال سلاح هسته ای و اتمی نیست و این صداقت را در فعالیت ها و مذاکرات خود نیز نشان داده و دنیا خواهد فهمید نظام مستکبر آمریکاست که دست از بهانه جویی بر نمی دارد.
حجت الاسلام احتشام سومین زیان متوجه آمریکا را اینگونه عنوان کرد: دولت های اروپایی و اعضای شورای امنیت از راهکارهای بی فایده آمریکایی ها برای فشار به جمهوری اسلامی ایران در دراز مدت خسته خواهند شد و این دلسردی باعث ایجاد شکاف در میان آنان خواهد شد.
وی ادامه داد: عدم توافق جامع هسته ای باعث خواهد شد که آمریکا نتواند از همکاری ایران در حل مسائل منطقه که چالشی بزرگ برای آنهاست؛ بهره مند شود.
امام جمعه موقت کاشان آخرین ضرر پیش روی آمریکا را امیدوار شدن ملتهای بیدار شده در نهضت بیداری اسلامی و نهضت عدالت خواهی جهانی که حتی امروز شهرهای مختلف آمریکا را هم در بر گرفته است به رویکرد مبتنی بر فرهنگ اسلام ناب و رهبری های انقلاب اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام احتشام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که چه توافق بشود و چه نشود اسرائیل روز به روز نا امن تر خواهد شد، گفت: آنچه که مسلم است با بیداری اسلامی و خصوصاً فرهنگ ذلت ناپذیر انقلاب اسلامی که چه آمریکا بخواهد و چه نخواهد به دنیا صادر شده است با مقاومت جانانه حزب الله حماس و جهاد اسلامی و استفاده از ظرفیت بسیج هسته های حزب الله در منطقه روز به روز گسترش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: امروز ندای فرهنگ بسیجی پشت دیوارهای مسجد الاقصی در برابر صهیونیست های جنایتکار عرصه را بر دولت جعلی و پوشالی اسرائیل تنگ کرده است. روزگاری که رژیم اشغالگر قدس به راحتی با ارتش تا بن دندان مسلح بر کشورهای بزرگ عربی تفوق و سیطره داشت، گذشت.
امام جمعه موقت کاشان افزود: اکنون شرایط به گونه ای است که در جنگ 51 روزه ملتی با فرهنگ بسیجی شرایط خود را بر اسرائیل تحمیل کرده است و دیر یا زود با مسلح شدن کرانه باختری رود اردن سلسله پیروزی های سریالی در منطقه همچنان از رژیم پوشالی اسرائیل امنیت زدایی خواهد کرد. /836/ت302/ج
ارسال نظرات