۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۵۹۶
امام جمعه کازرون:

آمریکا حتی برای نوکرانش قابل اعتماد نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون مقامات آمریکایی را حتی برای نوکران و غلامان حلقه به گوش قابل اعتماد ندانست و تاکید کرد: آمریکا اهل مذاکره و منطق نیست و کسی نباید به حرف و قول امریکایی ها اعتماد کند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: هر چند مقام معظم رهبری با تمدید مذاکرات مخالفت نکردند؛ لیکن جمهوری اسلامی مذاکره را به هر قیمتی نمی پذیرد.
 
وی اضافه کرد: طرف آمریکایی باید بداند که ما مذاکره را برای مذاکره نمی خواهیم بلکه مذاکره را برای احقاق حقوق خود انجام می دهیم ولی آنها مذاکره را برای اینکه بتوانند تحت فشار حقی را از ما نادیده بگیرند برگزار می کنند.
 
حجت الاسلام خرسند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با عملی شدن اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد و با مسلح شدن کرانه باختری افزون بر شکست اسرائیل در غزه این شکست در قدس و کرانه باختری هم برای آنان تکرار خواهد شد.
 
وی با اشاره به نمونه هایی از حسن نیت جمهوری اسلامی به مردم دنیا ابراز داشت: جمهوری اسلامی اهل منطق و استدلال است و طالب دستیابی به حقوق خود از راه قانونی و منطقی است و در هیچ شرایطی زور نمی گوید و زیر بار زورگو و زیاده خواهی هم نمی رود.
 
امام جمعه کازرون ادامه داد: این مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد زیان هایی را برای آمریکا خواهد داشت.
 
حجت الاسلام خرسند اضافه کرد: آنها که بر مسؤولان نظام خرده می گرفتند که چرا با غربی ها مذاکره نمی کنید و به دنبال دشمن تراشی هستید و چهره دموکراسی غرب و آمریکا برایشان جذابیت دارد ببینند که جمهوری اسلامی پای میز مذاکره آماده است و دشمنان ما حاضر نیستند حق مسلم ما را به رسمیت بشناسند.
 
وی گفتار و عملکرد غربی ها را دارای تناقضی همیشگی دانست و بیان کرد: سیاست دوگانه آمریکا از طرفی در پای میز مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارسال نامه هایشان و از سوی دیگر در سخنرانی های عمومی و وقتی در مقابل رسانه ها قرار می گیرند آشکار شده است.
 
امام جمعه کازرون در تحلیل مسائل آمریکا گفت: محبوبیت اوباما و تیمش به طور چشمگیری در آمریکا افت داشته است که با روشن شدن نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران بیش از پیش افت خواهد داشت و این شکاف بین ملت و دولت آمریکا به فاصله ای که امروز در مسائل مختلف مانند نژاد پرستی در آمریکا به وجود می آید اضافه خواهد شد.
 
حجت الاسلام خرسند با اشاره به سرنوشت شاه، صدام، مبارک، قذافی و بن علی و دیگر دیکتاتورها، اظهار داشت: آمریکا اهل مذاکره و منطق نیست و کسی نباید به حرف و قول امریکایی ها اعتماد کند؛ این کشور و دولتمردانش حتی برای نوکران خود که یک عمر نوکری آنها را کرده اند قابل اعتماد نبودند.
 
وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی افتخار دارد که سیاستش را خودش تعیین می کند و تحت تأثیر حرف ها، فریب ها و نیرنگ های آمریکایی ها قرار نگرفته است. /836/ت302/ج
ارسال نظرات