۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۳۳۵۹۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

قوی ترین منبع فکری امت اسلامی قرآن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه قوی ترین منبع فکری امت اسلامی و اصل مشترک همه مذاهب اسلامی قرآن کریم است گفت: قرآن به عنوان پیام و نبی مکرم به عنوان پیام‌آور از هم جدا نیستند.
حجت الاسلام و المسلمين سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش جایگاه اهل‌بیت از نگاه اهل سنت که امروز در مجتمع شهید عالی زاهدان برگزار شد، گفت: وقتی سخن از جایگاه عترت در بین اهل سنت به میان می آید باید دید که منظور چیست و آیا منظوری غیر از مبانی و براهین مدنظر است.

 

وی ادامه داد: قوی ترین منبع فکری امت اسلامی و اصل مشترک همه مذاهب اسلامی قرآن کریم است که چیزی بهتر و بالاتر از آن در هستی وجود ندارد و نخواهد داشت این منشور زندگانی عالم، حرف اول و آخر را برای بشریت زده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: قرآن کتابی است که ما باور داریم هیچ قدرتی نمی تواند در برابر حقیقت آن عرض اندام کند زیرا تضمین حفاظت از آن از سوی خدا صورت گرفته است و قرآنی که نقطه‌ای از آن کم یا به آن اضافه نشد هرکس در آن تحریف کند محکوم است.

 

وی تأکید کرد: یکی از آیات صریح و عجیب قرآن «إنا نحن نزلنا الذکر وإنا له لحافظون» است که خداوند با تأکید فراوان می فرماید کتاب‌مان و نه امت‌مان را حفظ می‌کنیم حراست این منشور با ذات اقدس الهی است.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: قرآن نیاز به توضیح ندارد و با کمترین آشنایی به زبان عرب ما را از سفره قرآن بهره مند می کند با اینکه قرآن دو بخش محکمات برای عموم و متشابهات به عنوان ذخایر امت اسلامی دارد اما منشوری مسجل، منظم و مرتب است که نه دیروز و نه آینده و نه در حال باطل پذیر نیست این جزء پیشگویی هاست که اکنون در قرن 14 همان ادعا پابرجا است و ده‌ها قرن بعد هم ماندگار خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: قرآن و پیامبر ظرف و مظروف هم هستند و تعلیم ایشان از محضر استاد ظاهری نیست بلکه نزول بر قلب است در قران کریم سه نوع آیات وجود دارد آیات ارسال که سخن از پیامبر است آیات انزال و تنزیل که سخن از قرآن است و آیات "انزل معه" که نشان می‌دهد این دو آمیخته با هم هستند چگونه امکان دارد که قرآن به عنوان پیام و نبی مکرم به عنوان پیام‌آور از هم جدا نیستند.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به ذکر حدیث ثقلین در منابع اهل سنت بیان کرد: جامعه اسلامی بر این باور است که پیامبر چندین بار از جمله در سفر آخر خود به حج به این نکته اشاره کردند که قرآن و اهل بیت از یکدیگر جدا نمی‌شوند که مسند امام احمد حنبل 813 حدیث درباره اهل بیت آورده است./831/پ202/ب4

ارسال نظرات