۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۶۱۴
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

بصیرت و مبارزه با انحراف شاخصه اصلی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: آنچه در بیانات مقام معظم رهبری خطاب به بسیجیان روحانی مورد تاکید است مساله افزایش معرفت و بصیرت بسیجیان است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز پیش از ظهر در همایش روحانیون ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران به مناسبت روز قشر بسیج طلاب که به همت سپاه سیدالشهداء استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بسیجیان انسان‌های از دنیا گذشته هستند که به قدرت و حکومت نظر ندارند، مقام معظم رهبری در بیانات خود به همه اقشار بسیجی توجه دارند اما انتظار ایشان از روحانی بسیجی بیش از سایر بسیجیان است.

وی افزود: امام راحل همیشه توصیه داشتند که در دانشگاه و حوزه علمیه‌ها بسیج تشکیل شود زیرا روحانیان و دانشگاهیان توان آگاه سازی بهتر سایر اقشار بسیج را دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به مسئولیت روحانیان بسیجی عنوان کرد: آنچه در بیانات مقام معظم رهبری خطاب به بسیجیان روحانی مورد تاکید است مساله افزایش معرفت و بصیرت بسیجیان است.

وی با اشاره به جمله‌ای از امیرمومنان(ع) گفت: امیر مومنان(ع) درباره افزایش معرفت می‌فرمایند: هیچ حرکتی نیست مگراین که در آن حرکت نیاز به معرفت و بصیرت است، معرفت و بصیرت مساله خیلی مهمی است به گونه‌ای در روایت است که مهم‌ترین و برجسته ترین نشانه منتظران واقعی و زمینه سازان ظهور حضرت ولی عصر(عج) به مساله کمال، خرد و معرفت توجه فراوانی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: منتظران ظهور حضرت ولی عصر(عج) از مردم همه زمانها فضیلت بالاتری دارند به این دلیل که خداوند عقل، خرد، فهم، معرفت و بصیرتی به آنها عنایت کرده که غیبت و حضور حضرت برای آنها فرقی نمی‌کند آنها با نائب امام زمان مانند خود امام عصر معامله می‌کنند به همان میزان تحت اوامر ولی فقیه هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: تکیه گاه اصلی این انقلاب معرفت، بصیرت و مبارزه با انحرافات و تلاش برای پدید آوردن جامعه آرمانی اسلامی است، منتظران بصیرت را روی شمشیر قرار می‌دهند اسلحه به دست می گیرند ولی بصیرت نوک اسلحه و پشتوانه قدرت آنها است اگر بصیرت به آنها اجازه ندهد سلاح آنها حرکت نمی‌کند محرک اسلحه بسیجی نیز بصیرت و معرفت است.

وی با اشاره به مساله تبلیغ روحانیان عنوان کرد: روحانیان باید به مساله تبلیغ عملی توجه ویژ داشته باشند، روحانیان باید با عمل خود مردم را به نظام، رهبری و ولایت فقیه دعوت کنند زیرا تبلیغ با عمل کاربرد بهتری دارد،

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری افزود: شما شیعیان به خصوص روحانیان باید تقوی، راست‌گویی، امانت داری و خوش اخلاقی داشته باشید زیرا مردم شما را منتصب به ائمه معصومین(ع) می‌کنند، بنابراین وظیفه روحانیت بیش از دیگران است، وقتی خود را امام دیگران قرار دادیم باید قبل از گفتن با زبان با سیره و رفتار خود دیگران را به اسلام و نظام و رهبری جذب کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  اظهار کرد: لازم است که روحانیت بسیجی به کسب مهارت‌های لازم در زمینه تبلیغ و جذب مردم به خصوص در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشد، در این‌باره پیامبر(ص) می‌فرمایند:نباید کسی وارد امر به معروف و نهی از منکر شود مگر اینکه سه مهارت و قدرت رفق، مدارا و عدالت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درامر به معروف و نهی از منکر نباید عدالت را فراموش کرد اگر کسی گوش نمی‌دهد طوری رفتار نکنید که اثر معکوس داشته باشد، و قبل از همه اینها آگاهی و بصیرت نسبت به امر و نهی داشته باشید./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات