۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۳۶۱۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است، گفت: امت اسلامی باید حمایت از این مردم مظلوم و بی دفاع را به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی برای خود بدانند.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به روز حمایت از مردم فلسطین و همبستگی با آنان، گفت: هر روز باید به یاد این مظلومان بوده و دعایشان کرد و از خدای بزرگ و در هم شکننده غاصبان و ستمگران تقاضای نابودی و ریشه کن شدن اساس و بنیان ایادی استکباری را داشت.

 

وی با اشاره به این که آوارگی یک ملت بیش از شش دهه یک زخم کهنه ای بوده که مداوا نشده است، بیان داشت: انسان باید هر لحظه تأسف بخورد از این که این همه ظلم، جنایت، خون ریزی و قتل عام در سرزمین های فلسطینی نوار غزه، الخلیل، کرانه باختری و سایر نقاط صورت می گیرد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که کشورهای عربی واکنشی نسبت به جنایات در فلسطین ندارند، تصریح کرد: کشورهای عربی منطقه هیچ کاری انجام نداده اما یک سرباز رژیم غاصب صهیونیستی یا یک شهرک نشین صهیونیستی کشته می شود جریان وسیعی به پا می کنند که گویا قیامت شده است.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که سکوت کشورهای عربی نشانگر بی غیرتی و بی تفاوتی آن ها است، ادامه داد: اگر بنا است این زخم عمیق و کهنه درمان شده و صهیونیسم همچون گذشته سیلی های دردناک و فراموش ناشدنی بخورد و تجاوز و جنایت علیه مردم کرانه باختری را از سر خود خارج کند چاره کار حمایت کشورهای اسلامی است.

 

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: وظیفه دنیای اسلام حمایت همه جانبه از ملت فلسطین است که امروزه باید به نحوی ارزنده و شایسته مورد توجه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که  باید دولت، ملت و رسانه های کشور ما و سایر دولت های اسلامی باید به حمایت از ملت فلسطین بپردازند، بیان داشت: باید حمایت های ارزشمندی از این مردم مظلوم و ستمدیده صورت گیرد و اهتمام والایی در راستای دفاع از آنان وجود داشته باشد.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است، افزود: حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده این کشور به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی و دینی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که موضوع فلسطین باید یک مسأله مهم و حائز اهمیت برای مسلمانان باشد، گفت: با کمی دقت انسان متوجه می شود دستگاه های استکباری همه توان و ظرفیت را خود را به کار گرفتند تا اذهان عمومی را از حمایت ملت فلسطین برگردانده و منصرف کنند.

 

وی با تاکید بر این که ایادی استکبار جهانی به دنبال تحقق اهداف و منافع خود هستند، بیان داشت: آن ها حقوق بشر را در راستای حفظ و تحکیم منافع خود تعریف کرده و چشمان خود را به روی جنایت های صورت گرفته در این کشور می بندند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات