۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۶۲۳
نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان:

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اقتصاد مقاومتی را تنها راه مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: جامعه ما به احیای تفکر و روحیه جهادی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی نیاز دارد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز در همایش «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اقتصاد مقاومتی را بهترین راه حل مقابله با تحریم های دشمنان دانست و گفت: با تحقق عملی این مسأله شاهد پیشرفت و پویایی کشور در بخش های مختلف خواهیم بود.

 

وی به مسأله اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحقق مطالبات معظم له در این خصوص بسیاری از مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی را نیز مرتفع خواهد کرد. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.

 

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به این که امروز ایران اسلامی به عنوان الگویی اثرگذار در عرصه جهانی مورد توجه ملت ها و دولت قرار دارد، گفت: بسیاری از دولتمردان غربی به نقش و اثرگذاری ایران اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی اذعان دارند.

 

وی با تأکید بر این که نباید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشت شعاری شود، ادامه داد: مدیران و برنامه ریزان کشور باید با نگاهی علمی درجهت پویایی و رشد اقتصاد و فرهنگ گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان با بیان این که رشد و شکوفایی کشور در عرصه فرهنگی و اقتصادی نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است، بیان داشت: تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و فرهنگ یک تکلیف و رسالت شرعی و ملی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان با اشاره به این که امروز کشور نیازمند عزم ملی و جهاد دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: اگر ایران اسلامی در حال حاضر به کشوری اثرگذار و مقتدر در دنیا مورد توجه است، مرهون ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان است.

 

وی با بیان این که دهه اول انقلاب و دوران دفاع مقدس نمونه‌ای بارز از مدیریت جهادی است، افزود: از اول انقلاب تاکنون همواره مورد تهدید و تحریم واردات بودیم، اما با مدیریت جهادی در عرصه‌های علمی، صنعتی، تولیدات و کشاورزی حرکت کردیم و طی یک پروسه تحقیقاتی و علمی با رویکرد جهادی به خودکفایی رسیدیم.

 

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با تاکید بر این که اندیشمندان و نخبگان کشور باید با مدیریت جهادی ظرفیت‌های بالقوه را به فعلیت برسانند، متذکر شد: جامعه ما به احیای تفکر بسیجی و جهادی در همه عرصه‌ها نیاز دارد، زیرا جهادی عمل کردن تنها راهکار نجات از تحریم‌های دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به جایگاه علمی ایران در عرصه‌های جهانی، خاطرنشان کرد: امروز اگر کشور ما در عرصه سلول‌های بنیادی جنینی، فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی، هوافضا و تصرف جو رتبه اول تا دهم جهانی را دارد، بخاطر مدیریت جهادی است.

 

وی با بیان این که آمریکا و همپیماناش در ابتدای پیروزی انقلاب از هر ظرفیتی استفاده کردند که مانع پیشرفت و توسعه کشور در حوزه های مختلف شوند، افزود: همه تلاش و توطئه افکنی غربی ها استمرار وابستگی ایران به آنها بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً برچیده شد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات