۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۳۶۴۳
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(16)

ارائه پایان‌نامه تبلیغی کاری مهم در حل آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران شناسایی آسیب‌ها و مشکلات تبلیغی را مهم دانست و گفت: اگر حوزه‌های علمیه از مبلغان گزارش تبلیغ را بخواهد و آسیب‌ها را شناسایی کند می‌تواند در حل مشکلات جامعه گام بلندی بردارد.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ در بین سربازان، به بیان مسائلی در این زمینه پرداخت.
 
وی در مسأله تبلیغ بین سربازان یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مسؤولیت ها را آشنا کردن جوانان با جایگاه و موقعیت کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم سربازان را یا از هر جوانی را با جایگاه کشور آشنا کنیم نیازمند تلاش در تمام نهادها چه مبلغان حوزوی و یا دیگر ارگان ها هستیم بنابراین همه دستگاه ها باید در این زمینه به فعالیت بیشتری بپردازند.
 
حجت الااسلام گواهی بهترین راه برای آگاه کردن جوانان را تبیین تهدیدهای پیش رو دانست و در این زمینه تصریح کرد: با بیان تهدیدهایی که از سمت دشمنان برای گمراه کردن جوانان صورت می گیرد و با تشریح عقیده های پوچ غربی و بیان آسیب های این تهدید ها به صورت واضح، می توان نقش مهمی در هوشیاری و آمادگی جوانان برای آینده ایفا کرد.
 
وی توجه به برنامه های عبادی که بهترین راهنما در دین است را ضروری ذکر کرد و اظهار داشت: باید در پادگان ها و بین جوانان برنامه های عبادی و دینی را زنده کرد؛ راه آن این است که به وسیله نشان دادن فواید عبادت، دین و به وسیله قرآن پیمودن این مسیر را برای جوانان هموارتر کنیم و تلاش دشمنان را برای بی محتوا کردن دین و قرآن خنثی کنیم.
 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران با اشاره به تأثیر اساسی دوران سربازی در زندگی آینده جوان ابراز داشت: در بسیاری از موارد در پادگان ها جوانان پس از پایان دوران سربازی با اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته وارد جامعه می شوند و این تغییر در آشنایی با مسائل دینی، اخلاقی، تربیتی و مدیریتی آن ها اتفاق می افتد اما با وجود تغییرات محسوس در جوانان باید به برنامه ها و تلاش های بیشتری در آماده سازی جوانان برای حضور در جامعه بپردازیم.
 
حجت الاسلام گواهی دفاع مقدس را سرمایه ای عظیم و بحر عمیق دانست و تاکید کرد: آگاهی از دوران دفاع مقدس را نباید تنها به یک واحد درسی و یا خاطرات معمولی نگاه کنیم بلکه درس های بسیاری در مسائل جنگ تحمیلی وجود دارد و برای درک کامل و بهتر این سرمایه می توان با برنامه ریزی برای ملاقات سربازان با زندگی و خانواده های شهدا به این هدف اساسی برسیم.
 
وی با اشاره به سعی زیاد مبلغ برای ارتباط با جوانان خاطرنشان کرد: مبلغ برای ایجاد ارتباط با جوان باید نخست اعتماد سازی کند و برای ایجاد اعتماد نیاز است به مسأله تبلیغ یک نگاه بزرگ باشد و تنها رفع تکلیف نباشد و بعد از ایجاد ارتباط نزدیک به جوان آموزه های دینی را برای او بیان کند، جوان را به کتاب خوانی تشویق و مشکلات جوانان را برطرف کند.
 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران به نقش اساسی حوزه های علمیه برای راهنمایی مبلغان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه باید با استفاده از تجارب مبلغان مشکلات را شناسایی کند و راه حل های درست در اختیارشان قرار دهد.
 
حجت الاسلام گواهی در پایان از حوزه های علمیه خواستار ایجاد پایان نامه های تبلیغی شد و افزود: اگر هر مبلغ موظف شود بعد از دوران تبلیغ گزارشی از دوران تبلیغ اعم از مشکلات و موفقیت ها به حوزه های علمیه ارائه کند و کارشناسانی این گزارش ها یا پایان نامه های تبلیغی را بررسی کنند و برای دوره بعد مبلغان با برطرف کردن مشکلات و استفاده از موفقیت ها متونی را در اختیار مبلغان قرار دهد تا از آن استفاده کنند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات