۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۶۷۳
همزمان با دهه آخر ماه صفر؛

10 هزار زائر پیاده از خراسان شمالی رهسپار حرم رضوی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)، افزون بر 10 هزار زائر پیاده از این استان به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی اعزام می شوند.
نشست ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و رییس ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان، امروز در نشست اعضای این ستاد که به منظور هماهنگی برای اعزام کاروان های پیاده و سواره حرم رضوی در دهه آخر ماه صفر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه امسال همزمان با ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) بیش از 10 هزار زائر پیاده از استان خراسان شمالی به حرم مقدس رضوی اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به این که خراسان شمالی در مسیر کاروان های زائران حرم رضوی قرار دارد، افزود: علاوه بر زائران این استان، از سایر استان های کشور نیز کاروان های زائران پیاده حرم رضوی با عبور از این استان به مشهد مقدس می روند.

 

رییس ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی خراسان شمالی با بیان این که زائران پیاده حرم مطهر رضوی در ایام اربعین و شهادت امام هشتم در قالب کاروان هایی ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ایام مزبور 10 کاروان زائران پیاده از خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: همچنین در دهه پایانی ماه صفر کاروان های سواره زائران حرم رضوی نیز از استان خراسان شمالی به مشهد اعزام می شوند که در این زمینه با هماهنگی با اداره کل حمل و نقل و پایانه های این استان 750 الی 800 ناوگان حمل و نقل عمومی برای اعزام و بازگشت این زائران پیش بینی و سازماندهی شده است.

 

وی تصریح کرد: با هماهنگی و برنامه های پیش بینی شده برای اعزام کاروان های زائران پیاده و سواره حرم رضوی در دهه آخر ماه صفر در استان خراسان شمالی امید می رود امسال این اعزام ها و بازگشت زائران با کمترین مشکل و آسیب صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده برای دهه پایانی ماه صفر را برگزاری آیین عزاداری و سوگواری اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) در تمامی مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی استان اعلام کرد و افزود: در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی اقدام به برگزاری وی‍ژه برنامه های عزاداری می کند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی، ارائه سرفصل های سخنرانی به روحانیان اعزامی، هماهنگی برگزاری برنامه های عزاداری در هیئات مذهبی و ... برخی از اقداماتی است که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با دهه پایانی ماه صفر در شهرستان های هشت گانه این استان انجام می شود.

 

گفتنی است، در استان 906 هزار نفری خراسان شمالی با 22 شهر و بیش از 850 روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و 173 باب مسجد دایر است که از این تعداد 200 مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

 

در این استان هزار و 160 هیأت مذهبی وجود دارد و به طور معمول در مناسبت های عزاداری نظیر دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر، برنامه های سوگواری در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی با هدایت و مدیریت حدود 850 روحانی مبلغ و نیز بیش از 800 مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات