۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۶۷۵
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

تربیت انسان های وارسته مهمترین رسالت معلمان و فرهیختگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که معلم، صفت تربیتی و خالق بودن پروردگار را دارد، گفت: تربیت انسان های وارسته مهمترین رسالت معلمان و اساتید فرهیخته است.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور، عصر امروز در دیدار با معلمان و فرهیختگان خراسان جنوبی با بیان این که در دنیای امروز و از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تاکنون انسان های وارسته مهمترین سرمایه جامعه بوده و توانسته اند با کار و فعالیت خود زمنیه تعالی امت و جهان بشری را فراهم کنند، گفت: معلمان و فرهیختگان دانشگاهی مهم ترین نقش را در تربیت انسان های وارسته داشته و انسان سازی برای تمدن نوین اسلامی مهم ترین رسالت آنها است.

 

وی افزود:  معلم، صفت تربیتی و خالق بودن خداوند را دارد به همین خاطر لازم است در کار خود اخلاص داشته باشد زیرا معلمی که اخلاص در عمل و رضایت الهی را سر لوح کار خود قرار ندهند نه تنها نخواهد توانست انسان های وارسته ای را تربیت کند بلکه ممکن است به دلیل منافع مختلف زمینه گمراهی انسانیت را فراهم کند.

 

 رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور با بیان این که داشتن سعه صدر، تفکر خلاق، مدارا و صبر و همچنین اخلاق مداری از مهم ترین ویژگی های یک معلم و استاد دانشگاه است، ادامه داد: استادی که در خود صبور نباشد نخواهد توانست یک دانش آموز را تربیت کند و همچنین استادی که پایبند به اخلاق نباشد چون دانشجو و دانش آموز از او الگو برداری می کنند با رفتار و فکر خود موجب انحراف دانشجو و دانش آموز خود خواهد شد.

 

وی افزود: معلمی که اخلاص  داشته باشد و بتواند در راه تعلیم و تعلم نوآموزان و دانش آموزان و دانشجویان خود را در مسیر علم و معرفت هدایت کند کاری پیامبر گونه انجام داده و مانند پیامبران زمینه تربیت انسان ها و انسان سازی را فراهم کرده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور با اشاره به این که معلمی شغل بسیار مهم، شریف و تاثیر گذاری است، ادامه داد: معلمی شغل انبیای الهی است و از این رو معلم می بایست معلم بسازد همانطور که پیامبر انسان می سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: فقر مالی و مشکل معیشتی نباید مانعی برای ادامه شغل معلمی باشد و نباید در این مسیر معلم دست از راه تدریس و تعلیم و انسان سازی بردارد.

 

وی ادامه داد: تفاوت یک معلم مسلمان با غیر مسلمان در این است که معلم و استاد مسلمان ضمن این که دانش آموز را در رشته های مختلف آموزش می دهد او را با نگرش توحیدی تربیت هم می کند در حالی که در مقابل یک معلم غربی تنها به آموزش صرف به دانش آموز اکتفا کرده و نسبت به مباحث تربیتی و انسان سازی بر اساس دیدگاه الهی هیچ رسالتی ندارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور اظهار کرد: یکی دیگر از تفاوت های مهم معلمان و اساتید ایرانی با معلمان و اساتید غربی در این است که معلمان ایرانی دانش آموزان و دانشجویان خود را نمازخوان تربیت می کنند و این بدان معناست که معلم انسان را به خدا متصل می کند و همین اتصال به حضرت حق زمینه هدایت و سعادت انسان را فراهم می کند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات