۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۶۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

رسانه‌های غربی به دنبال استحاله فرهنگی نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: محور اصلی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه کانال های فارسی‌زبان ترویج سبک زندگی اشرافی، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی غربی در کشور است.
شبکه هاي ماهواره اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بهمن ابراهیمی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست کرسی آزاد اندیشی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی شهرستان مراغه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج سبک زندگی اسلامی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: ترویج سبک زندگی غربی و فرهنگ ضد اسلامی از اهداف شبکه های ماهواره ای است.

 


وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ منحط غربی در بین خانواده ها و نسل جوان از سوی رسانه های غربی در راستای هویت زدایی و استحاله فرهنگی نظام سلطه انجام می شود، خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه کانال های فارسی‌زبان ترویج سبک زندگی اشرافی، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی غرب در کشور است.

 


حجت الاسلام ابراهیمی فاصله طبقاتی را یکی از آثار نظام مادی‌گرای غرب دانست و تصریح کرد: رسانه ها و شبکه های ماهواره ای وابسته به نظام سلطه با گسترش و پخش برنامه های ضد فرهنگی، اعتقادات اسلامی، دینی و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را مورد هجمه قرار داده و درصدد جاگزینی فرهنگ منحط غربی به جای آن هستند.

 


استاد حوزه و دانشگاه مراغه با بیان این‌که در مبانی اسلامی اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی جایی ندارد، گفت: لزوم هوشیاری نسل جوان و خانواده ها در برابر هجمه های فرهنگی غرب بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، که در این راستا آگاه سازی و تبیین ریشه های جنگ نرم و فرهنگی غرب علیه جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ سازی صحیح است.

 


حجت الاسلام ابراهیمی خواستار مهندسی فرهنگی و تعمق در دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوپذیری از آموزه های اسلامی و دینی از راهکارهای اساسی برای مقابله با آسیب های ناشی از هجمه های فرهنگی غرب و نظام سلطه است.

 


وی با اشاره به این‌که کار فرهنگی با شعار و بدون شناخت از مواضع خصمانه دشمنان محقق نمی‌شود، گفت: نسل جوان و دانشگاهیان نقش مؤثر و اساسی در زمینه مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و هویت زدایی رسانه های وابسته به جریان نظام سلطه در سطح جامعه دارند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای و تحلیلی دانشگاهیان برای مقابله با ترفندهای رسانه‌ای شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: به گفته رهبر انقلاب دانشجویان و اساتید دانشگاه؛ افسران و فرماندهان جنگ نرم محسوب می شوند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات