۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۷۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از پژوهشگران برتر علوم قرآنی، خلق تندیس استاد شهریار بر صخره‌های کوه عینالی و کنگره استانی شهدای دانشجو در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسمی جهت تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علوم قرآنی در تبریز خبر داد و گفت: پژوهشگران حوزه قرآن‎‏ و عترت پژوهش‎‏های خود را تا 15 آذر به این اداره کل ارسال کنند.

 


لایقی، با اشاره به فعالیت اداره ارشاد در خصوص توجه به امر پژوهش‌های قرآنی گفت: در سال‎های گذشته از طرف این اداره حمایت‌های مختصری به پایان‎نامه‎های قرآنی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارایه می‌‎شد اما متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار این حمایت‎ها قطع شد.

 


وی افزود: این اداره‌کل با فراخوانی از پژوهشگران حوزه قرآن و عترت درخواست شده تا پژوهش‌های قرآنی، دینی و مذهبی خود را جهت بررسی به این اداره به آدرس تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به چهارراه آبرسان، خانه فرهنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

 


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که آثار ارائه شده نباید قدیمی بوده و حتما مربوط به سال‎‏های 93 ـ 92 باشد، گفت: آثار ارسالی تا 15 آذر در شورای پژوهش اداره‎‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بررسی و همزمان با هفته پژوهش طی مراسمی از پژوهشگران برتر حوزه علوم قرآنی تجلیل به ‌‎عمل می‌‎آید.

 


خلق تندیس استاد شهریار بر صخره‌های کوه عینالی

 


غلامرضا وصالی، مدیرعامل سازمان توسعه‌‌ و عمران‌ عون‌بن‌علی از پرده‌برداری بزرگ‌ترین تندیس سنگی استاد شهریار در تفرجگاه عینالی خبر داد و اظهار داشت: برای ایجاد بسترهای لازم گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ بومی منطقه به گردشگران، با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تبریز پس از بررسی‌های کارشناسی، ایده ساخت تندیس روی صخره‌های بزرگ تفرجگاه عینالی توسط دو هنرمندان سنگ تراش تبریزی سیامک و سعید اولاددمشق مورد موافقت قرار گرفت.

 


وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی این ایده، از اردیبهشت ماه سال جاری، تندیس سنگی استاد شهریار به سبک رئال به ارتفاع 10 متر به ثمر رسید، این تندیس در نوع خود بی‌نظیر و بزرگ‌ترین اثر سنگی رئال در کشورمان محسوب می‌شود، این اثر نفیس، با چکش و قلم اجرا شده و در مقایسه با تندیس‌های ساخته شده از فایبرگلاس دارای ماندگاری بیشتری است.

 


مدیرعامل سازمان توسعه‌‌ وعمران‌ عون‌بن‌علی از اعلام آمادگی این سازمان برای استمرار این ایده در مورد سایر مفاخر و مشاهیر شهر تبریز خبر داد و افزود: سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عون‌بن‌علی فرصت ارزنده‌ای است که می‌تواند با حمایت هنرمندان پیکرتراش، علاوه بر معرفی مفاخر شهر تبریز به گردشگران، به تقویت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این منطقه بیانجامد.

 


خانواده های شهدا بازوان پرتوان دستگاه قضایی هستند

 


حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران تبریز،گفت: خانواده های معظم شهدا بازوان پرتوان دستگاه قضایی بوده و باید با رهنمودهای خود مسوولان را نسبت به مسایل جامعه بیشتر آگاه سازند. افزود: آگاه سازی مسؤولان توسط خانواده شهدا امری مغتنم بوده و این تشکیلات با روی باز آماده شنیدن نکته نظرات و پیشنهادات آنهاست.

 


حجت الاسلام شریفی تهیه اطلس جرایم توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور مدیران کل سازمان های مربوطه استان و تعامل با سایر ارگان ها و نهادها از جمله شهرداری ها را از جمله اقدامات عملی جهت پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

 

 

کنگره استانی شهدای دانشجو در تبریز برگزار می شود

 


عبداله شادی، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه عاشورا در نشست شورای این سازمان، از برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی همزمان با نوزدهم آذر خبر داد و افزود: باتوجه به وظیفه ای که در قبال شهدا داریم باید این یادواره شایسته یاد و نام شهدا برگزار شود.

 


وی با اشاره به برگزاری برنامه های جنبی این کنگره از قبیل جشنواره های فرهنگی و ورزشی، از مسئولان کمیته های مختلف این کنکره خواست تا نسبت به اجرای هرچه بهتر آن اهتمام ویژه ای داشته باشند. کنکره استانی شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی، نوزدهم آذر در تالار وحدت تبریز برگزار می شود.

 


فراخوان پیوستن به نهضت تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در آذربایجان

 


کمیته تاریخ شفاهیِ «همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی»، فراخوان نهضت تاریخ نگاری عمومی برای انقلاب اسلامی را منتشر می کند.

 


در این فراخوان، با توجه به نقش پررنگ منطقه ی آذربایجان در شکل گیری و تداوم مسیر انقلاب اسلامی و حضور قشرها و طیف های مختلف مردم این منطقه در بطن رویدادهای منت
هی به انقلاب اسلامی، از توده های مردم برای پیوستن به جریان تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در آذربایجان دعوت شده است.

 


بنابر اعلام دبیرخانه «همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی»، آیین رونمایی از پوستر فراخوان، امروز دوشنبه 10 در محل موسسه تاریخ و فرهنگ ایران واقع در ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات