۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۷۱۱
مدیر «خبر حوزه» رسانه ملی مطرح کرد؛

تهدیدات شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس عرصه رسانه با بیان این که تهدید شبکه‌های اجتماعی باید به فرصت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دین اسلام بسیار غنی است؛ بنابراین باید مبلغان مسلط بر مسائل دینی و آگاه در عرصه فضای مجازی ورود کنند.
شبکه اجتماعي

محمود یار قلی، مدیر خبرحوزه شبکه خبر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آسیب های اخلاقی استفاده از شبکه های اجتماعی، گفت: شبکه های مجازی بخش بزرگی از فضای رسانه ای جهان را تشکیل داده است که دارای ویژگی های خاصی است.

 

دست رسی تمام رده های سنی به شبکه های اجتماعی یک زنگ خطر است/ عدم نظارت بر این رسانه ها سبب تولید ناهنجاری می شود

 

وی در تبیین ویژگی های شبکه های اجتماعی، افزود: متأسفانه شبکه های اجتماعی سازمان داده شده نیستند و هر فرد با هر عقیده ای می تواند در آن حضور پیدا کند، در شبکه های مجازی تمامی رده های سنی قابلیت حضور را دارند، این مطلب بسیار نگران کننده است.

 

مدیر خبر حوزه شبکه خبر با بیان این که وجود افکار مختلف در شبکه های اجتماعی سبب آسیب به تفکرات صحیح می شود، اظهار داشت: شبکه های مجازی مانند یک چاقو است که می توان از آن استفاده درست یا نادرست کرد.

 

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی می تواند در شرایطی به سبب سرعت بالای انتقال اطلاعات انسان را یاری کند اما به سبب وجود افکار نادرست و عدم نظارت بر این رسانه ها، می تواند آسیب های اعتقادی جدی به انسان ها وارد کند، شبکه های اجتماعی می توانند بستر تولید ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی باشند.

 

برای مقابله با هجمه رسانه ای دشمن باید از سلاح مناسب استفاده کرد

 

یارقلی به روش های ارائه پیام های اخلاقی به کاربران شبکه اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در سال های گذشته مسؤولان مربوطه به این امر رسیدگی کردند و به ارائه اطلاعات دینی در فضای مجازی پرداختند، برای مبارزه با این هجمه بزرگ دشمنان اسلام باید از سلاح و ابزارهای مناسب این عرصه استفاده شود.

 

وی داشتن تنوع و تعدد در خدمات را دو عنصر مهم برای مقابله با جنگ نرم دانست و بیان داشت: با استفاده از این دو عنصر و سرعت بالا در انتقال مطالب می توان افراد جامعه را در زمینه های دینی و فرهنگی به آگاهی های لازم رساند.

 

مدیر خبر حوزه شبکه خبر به ضرورت پژوهش در عرصه شبکه های اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت: برای ارائه مطالب تأثیرگذار باید پژوهشگران عرصه دین و فرهنگ به صورت جدی ورود پیدا کنند و به بررسی راهکارهای جذاب سازی مطالب دینی در فضای مجازی بپردازند.

 

ضرورت تبدیل تهدید شبکه های اجتماعی به فرصت/شعار دموکراسی دشمن سبب غفلت مسؤولان نشود

 

وی با بیان این که تهدید شبکه های اجتماعی باید به فرصت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دین اسلام بسیار غنی است و برای تمامی لحظات زندگی انسان ها برنامه هایی را ارائه می کند؛ بنابراین باید مبلغان مسلط بر مسائل دینی و آگاه در عرصه فضای مجازی ورود کنند.

 

یارقلی ادامه داد: در مقابل تمام ضد ارزش هایی که دشمن تحمیل می کند، ارزش هایی وجود دارد که به وسیله مبلغان باید افراد جامعه را آگاه کرد؛ دشمن با شعار دموکراسی وارد فرهنگ اسلامی ایران شد که این امر سبب برخورد انفعالی برخی از مسؤولان و صاحب نظران شد./1323/ت302/ف

ارسال نظرات