۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۷۳۶
سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود:

وقف مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روان با اشاره به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در جامعه و با تأکید بر این که اولویت نخست سازمان اوقاف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: وقف بر اساس نیاز جامعه مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام ولی‌الله روان سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود عصر دوشنبه با تأکید بر اهمیت وقف در جامعه و دین مبین اسلام، گفت: وقف یکی از افتخارات فرهنگ ناب اسلامی و یکی از روش‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

 

وی با بیان این که ضرورت دارد برای ترویج این عمل پسندیده و ارزشمند در جامعه برنامه‌ریزی و تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد افزود: پیش‌ شرط هدایت افکار، اندیشه‌ انسان‌ها و جلب مشارکت آنها در هر زمینه‌ای نیازمند افزایش آگاهی آنها است.



سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود تصریح کرد: در مبحث وقف هم این موضوع صدق می‌کند و باید توجه و آگاهی به مسائل منطقه‌ای و نیاز‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اطلاع از وضعیت جامعه در افراد واقف افزایش یابد.



وی ضمن اشاره به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در جامعه و با تأکید بر این که اولویت نخست سازمان اوقاف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: وقف براساس نیاز جامعه مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام روان ادامه داد: ما می‌توانیم با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف بازده مالی موقوفات را افزایش داده و در راه توزیع عادلانه ثروت، فقر‌زدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی گام برداریم.



سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود بر اهمیت وقف در راستای نیاز‌های جامعه تأکید کرد و گفت: با نگاهی به صدر اسلام مشاهده می‌کنیم که پیشرفت و توسعه اسلام حاصل فداکاری اصحاب رسول اکرم(ص) و اموالی بود که حضرت خدیجه(س) در راه پیشرفت اسلام وقف کرد و اکنون ما نیز باید براساس نیاز روز جامعه وقف را به سمت محور‌هایی پیش ببریم که سبب پیشرفت جامعه و فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی شود.

 

حجت‌الاسلام  روان در ادامه در مورد اجرای طرح‌های عمرانی امامزاده آقا علی عباس اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکت خیر بزرگوار آقای حاج محمد علاقه‌بندیان، قرارداد پروژه کاشی‌کاری سر درب اصلی امامزاده واقع در ضلع جنوبی و ورودی زائران به مبلغ 2میلیارد ریال منعقد و عملیات کاشی‌کاری آن آغاز و تاکنون 90 درصد پروژه پیشرفت داشته است.



وی افزود: عملیات کاشی‌کاری سر درب اصلی این بقعه متبرکه به صورت سنتی و با نظارت فنی و مهندسی این دستگاه اجرایی انجام می‌گیرد.



سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود در مورد سایر پروژه‌های عمرانی امامزاده تصریح کرد: در طول یک سال گذشته عملیات ادامه ساخت پروژه درمانگاه آستان مقدس از سوی خیر بزرگوار حاج محمد واحدی، نماکاری سفره‌خانه آستان، سنگ‌فرش ضلع جنوبی آستان و سنگ‌کاری اطراف سفره‌خانه انجام پذیرفته است.

 



وی در مورد پروژه‌های عمرانی که عملیات آنها به اتمام رسیده خاطر نشان کرد: عملیات جدول‌کشی خیابان‌های بازار امامزاده، اصلاح سیستم کابل‌کشی مخابراتی و ارتباطی امامزاده،اتمام عملیات گازکشی مرغداری و چاه شماره یک امامزاده و تعمیر، مرمت و ساماندهی زائرسراهای امامزاده از جمله برنامه های عمرانی بوده که عملیات آن به اتمام رسیده است.



حجت الاسلام روان با اشاره به این که اداره اوقاف بدون مشارکت مردمی قادر به نگهداری و بازسازی این موقوفات نیست، ادامه داد: برای احیای این موقوفات نیاز به کمک و مساعدت فکری و معنوی مردم و خیرین داریم.



وی با تأکید بر این نکته که مرمت و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند مشارکت و مساعدت‌های مردمی است، اضافه کرد: باید با همت و تلاشی مضاعف و با مساعدت مردم و ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) مکانی مذهبی و فرهنگی را در راستای تکریم اهل‌بیت(ع) بنا کنیم تا به اجر دنیوی و اخروی برسیم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات