۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۳۷۹۰

سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی در امور دینی آذربایجان به این کشور سفر می کند.
ابراهيمي
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز چهارشنبه، 12 آذرماه به جمهوری آذربایجان سفر می کند. این سفر به دعوت مبارز قربانلی، رئیس کمیته دولتی در امور دینی جمهوری آذربایجان فراهم شده تا شرایط نزدیکی هرچه بیشتر مسئولان فرهنگی و تسهیل مناسبات فرهنگی دو کشور ایجاد شود.
 
در این سفر دو روزه مقرر شده است تا رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسئولان فرهنگی جمهوری آذربایجان همچون مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی در امور دینی، ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری و همچنین شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره روحانیت آذربایجان ملاقات داشته باشد.
 
ضرورت حفظ، گسترش و استحکام مناسبات همه جانبه با جهان
 
رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با تشریح سیاست های کلان دیپلماسی مبنی بر توسعه مناسبات فرهنگی با جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در دوره جدید تلاش های مضاعفی برای گسترش مناسبات علمی و فرهنگی و همکاری با دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی و فرهنگی، هنرمندان و فرهیختگان آذربایجان به عمل آمده است.
 
وی ابراز داشت: امید است تا این سفر دو روزه، شرایط  نزدیکی هرچه بیشتر مسئولان فرهنگی و تسهیل مناسبات فرهنگی را فراهم آورد.
 
ابراهیمی نائیدی با اشاره به سفر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به ایران گفت: پس از دیدار و مذاکرات الهام علی اف با رئیس جمهور کشورمان و همچنین ریاست جمهور داووس و آستاراخان، شرایط مساعدی برای گسترش همه جانبه مناسبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و تجاری فراهم آمده است.
 
وی تصریح کرد: انتظار می رود این سفر باعث فراهم شدن شرایطی جهت تنظیم نهائی و امضاء اسناد همکاریهای فرهنگی، علمی و آموزشی شود.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در باکو افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی پیشبرد دیپلماسی فرهنگی و با اتکال به فرمایش مقام معظم رهبری که این سازمان عامل اقتدار معنوی نظام معرفی شده ؛نقش بسزایی در تقویت مناسبات و گسترش روابط فرهنگی ایران با سایر کشورها ایفا می کند، امید است تا این سفر بتواند فضای مثبت و شفافی را در فعالیت ها و روابط فرهنگی بین ایران و آذربایجان ایجاد کند./1322/د102/ف
ارسال نظرات