۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۸۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

فعالیت بیش از 6 هزار هیأت مذهبی در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تعداد هیأت‌های مذهبی این استان را بالغ بر 6 هزار هیأت مذهبی اعلام کرد و افزود: در هیأت‌های مذهبی استان اصفهان بالغ بر 30 هزار نفر عوامل هیأت و دست اندرکار فعالیت دارند.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي مديرکل تبليغات اسلامي استان اصفهان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید محمود فقیهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این‌که تبلیغ امری فراگیر است، گفت: دامنه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی نیز گسترده است و گستره وسیعی را زیر پوشش خود دارد.

 

وی با اشاره به این‌که ساماندهی و رسیدگی به هیئات مذهبی یکی از فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: هیئات مذهبی  دارای ظرفیت بزرگی است که باید با برنامه‌ریزی صحیح از ان استفاده کرد.

                                                                                                                                      

حجت الاسلام فقیهی در ادامه تعداد هیأت های مذهبی استان اصفهان را بالغ بر 6 هزار هیأت مذهبی اعلام کرد و افزود: در هیأت‌های استان اصفهان بالغ بر 30 هزار نفر عوامل هیأت و دست اندرکار فعالیت دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از فعالیت‌های دیگر این سازمان را در بخش مداحان اهل‌بیت(ع) اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون 8 هزار مداح اهل‌بیت(ع) در استان اصفهان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه با تأکید بر ارتقای علمی و فرهنگی در مراکز آموزش مداحی گفت: در حال حاضر 8 هزار  خانم جلسه‌ای و مبلغه در استان اصفهان فعالیت دارند.

 

وی یادآور شد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی بتواند هیأت های مذهبی را به عنوان هدف اصلی ارتقاء دهد خدمت بزرگی در جامعه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام فقیهی آموزش و فرهنگ سازی هیأت‌های مذهبی در استان اصفهان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: از ظرفیت‌ هیأت‌های مذهبی می‌توان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره‌برداری کرد.

 

وی در ادامه مسأله کودکان و نوجوانان در هیئات مذهبی را نیازمند توجه ویژه‌ای دانست و یاد آورشد: مطالعات مقدماتی در زمینه استفاده از حضور کودکان و نوجوانان در هیأت‌های مذهبی و برنامه‌ریزی برای جهت‌دهی این ظرفیت در حال انجام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به چگونگی صدور مجوز و یا تمدید مجوز هیئات مذهبی‌ گفت: صدور مجوز و یا تمدید مجوز هیئات مذهبی منوط به برگزاری یک دوره آموزشی برای هیئات مذهبی خواهد بود.               

                                                                                      

وی یادآورشد: هدفمندکردن فعالیت‌های قرآنی استان اصفهان برای جلوگیری از موازی‌کاری ها است.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این دیدار از برگزاری 10همایش در سطح شهرستان کاشان در ماه محرم امسال خبر داد و گفت: این همایش‌ها در راستای آموزش به مسؤولان هیئات مذهبی شهرستان کاشان برگزار شده است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات