۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۸۱۱
معاون تبلیغ شرق مازندران:

تشکیل کارگروه آسیب شناسی تبلیغی در مازندران ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه در شرق مازندران بر ضرورت تشکیل کار گروه آسیب‏شناسی تبلیغ دینی در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: شناسایی مشکلات و بررسی آنان از مسائل مهمی است که در حوزه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
طلبه حوزه علميه

حجت الاسلام سید قدرت الله سلیمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه شرق مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا بر ضرورت تشکیل کار گروه آسیب‏شناسی تبلیغ دینی در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: شناسایی مشکلات و بررسی آنان از مسائل مهمی است که در حوزه ها باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم با افزایش ارتباط در این رابطه، این مسائل عملیاتی شود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان با هجمه های سازمان یافته بر علیه دین، اعتقادات و ارزش های اسلامی فعالیت می کنند، افزود: مقابله با توطئه های دشمنان نیازمند شناسایی آسیب ها و برخورد هوشمندانه و برنامه محور با آن است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه در شرق مازندران از تلاش برای جمع آوری و تدوین اطلس تبلیغی حوزه علمیه استان در شهرهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: با نهایی شدن این دایره المعارف اطلاعات جامعی از مبلغان و مسائل مختلف مربوط به آنان در اختیار خواهد بود.

 

حجت الاسلام سلیمی با بیان این که متأسفانه در حال حاضر اطلاعات جامعی از مبلغان و مناطق تبلیغی آنها در استان موجود نیست، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در این نرم افزار تبلیغی، خصوصیات مبلغ، محل تبلیغ، تعداد خانواده های در محل تبلیغ، سابقه دینی مناطق و وضعیت کامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مناطق آورده شود.

 

وی با اشاره به شرایط حاکم در جوامع امروز بیان داشت: در برابر این شرایط ما مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم و نباید بی تفاوت به مسائل و مشکلات جامعه باشیم.

 

معاون تبلیغ شرق مازندران ادامه داد: با تدوین اطلس تبلیغی، این سامانه تبلیغی در هر زمانی فعال بوده و در زمان اعزام مبلغ، اطلاعات کامل و جامعی نسبت به منطقه تبلیغی در اختیار فرد مبلغ قرار خواهد داد.

 

وی با تأکید بر توجه طلاب به مسائل روز جامعه عنوان داشت: طلاب باید برای انجام وظیفه خود در جامعه اصول، فقه و ادبیات را به خوبی فرا گیرند و در به روز رسانی اطلاعات تلاش کنند.

 

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: هجمه های سنگین دشمن با بهره‏گیری از تازه‏ترین تئوری‏های ارتباطات، ابزارها و تکنیک‏های جنگ نرم و با استفاده از کارشناسان زبده، آسیب‏های جدی را به پیکره جامعه اسلامی وارد کرده است که همین مسأله رسالت حوزه‏های علمیه را سنگین‏تر می‏کند.

 

وی گفت: در شرایط کنونی آسیب شناسی تبلیغ از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و در حوزه های مختلف، راهکارهای مقابله با آسیب های تبلیغ در زمینه مبلغان، مخاطبان، فضا و ابزار تبلیغ اراائه شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات