۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۸۲۱
دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان:

ساخت مکان های مذهبی تنها وظیفه نهادهای دولتی نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به مسؤولیت بزرگ نشر فرهنگ اسلامی گفت: ساخت مکان های مذهبی فقط وظیفه دولت نیست.
سيد موسي بلاديان، مسؤول ستاد اقامه نماز خوزستان

سیدموسی بلادیان، دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که نشر و توسعه فرهنگ دینی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است، ابرازداشت: نباید در ساخت مکان های مذهبی تنها به فعالیت نهادهای دولتی بسنده کرد.

وی  رژیم پیشین به عنوان سدی در برابر فعالیت مذهبی مردم بود که در مقابل حرکت های دینی مانع ایجاد می کرد، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مراکز و کانون های دینی و مذهبی در همه جای کشور گسترده شده اند.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به وجود برخی کاستی ها تصریح کرد: در انجام فعالیت های خیر نباید منتظر فعالیت نهادهای دولتی شد بلکه همسو با این فعالیت ها باید اقدام های خود را انجام دهیم.  

وی اجلاسیه سراسری نماز را فرصتی برای تبلیغ این واجب الهی توصیف و عنوان کرد: فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی خوزستان نشان داد که استان ما می تواند در انجام این برنامه ها الگویی برای دیگر استان ها شود.

بلادیان ابرازداشت: در صورتی که در جایی از استان در زمینه فرهنگی یا مذهبی کاستی وجود داشته باشد بخشی از این ناآگاهی ها به گردن ما خواهد بود.

فعالیت بیش 30 روحانی متخصص نماز در مراکز آموزشی اهواز

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به تقدیر از 400 متخصص امور مذهبی در ایذه اظهارداشت: بیش از 30 متخصص فریضه نماز پیش از برگزاری اجلاسیه نماز در مدارس و کانون های آموزشی اهواز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: فعالیت این افراد در محوریت جذب جوانان و نوجوانان به فریضه نماز در مراکز آموزشی صورت می گیرد.

بلادیان تصریح کرد: یاری خواستن از نماز در هر سن، مکان و زمانی یکی از مهم ترین سفارش های اهل بیت(ع) است.

نماز کاربردی ترین امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به همخوانی فریضه مقدس نماز و امربه معروف و نهی از منکر گفت: فردی که نماز را به پا دارد بزرگ ترین معروف را انجام داده و از بزرگ‎ترین منکر دوری کرده است.

وی نماز خالصانه را معروف واقعی توصیف و عنوان کرد: بسیاری از ناهنجاری های جامعه ناشی از فاصله گرفتن از این فریضه الهی است.

بلادیان تصریح کرد: نماز جماعت نمونه ای از یک اجتماع اسلامی بوده که در آن خوبی ها منتشر و بدی ها برچیده می شوند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم مسجد به عنوان کانون عبادت مسلمانان ابرازداشت: در مسجد بسیاری از نابرابری های ظاهری ناپدید می شود و این یکی از برکت های نماز است.

اسلام داعشی نمونه ای از اسلام بی ولایت است

بلادیان با بیان این که ولایت اساس انجام واجبات دینی است، بیان داشت: پدیده پلید داعش نمونه ای از اسلام بی ولایت است.

وی در پایان ولایت را لازمه دین مداری توصیف و عنوان کرد: انجام واجبات بدون اعتقاد به ولایت معنا نخواهد داشت./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات