۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۳۸۲۳
آیت الله شبستری:

کار فرهنگی در دانشگاه نیازمند ظرافت‌های هنری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: محیط دانشگاه ها بسیار حساس بوده و کار فرهنگی در فضای دانشگاهی نیازمند ظرافت‌های خاص هنری است.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز که در آستانه 16 آذر روز دانشجو ترتیب یافت، اظهار داشت: وظیفه اصلی بسیجیان دانشجو در دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر است.

 


وی با بیان این‌که تذکر لسانی تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: دانشجویان در انجام این فریضه الهی سعی کنند تذکرات به گونه ای باشد که دیگران را جذب کند، که لازمه این امر ابتدا تهذیب نفس، عامل بودن به ارزش‌های دینی و توجه به مراتب اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که بسیج دانشجویی ظرفیت‌های بسیاری برای کار فرهنگی در محیط دانشگاهی دارد، تصریح کرد: محیط دانشگاه ها بسیار حساس بوده و کار فرهنگی در فضای دانشگاهی نیازمند ظرافت‌های خاص هنری بسیار است.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دانشجوی بسیجی باید در تحصیل نیز نمونه و الگوی دیگران باشد، گفت: توجه داشته باشید که کارهای فرهنگی نباید شما را از فعالیت های علمی و درسی باز دارد و بسیجی باید از هر نظر الگوی دیگران باشد، در غیر این‌صورت عامل بدبینی نسبت به تشکیلات بسیج خواهید بود.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که فعالیت‌های فرهنگی بسیج در همه عرصه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مصداق جهاد فی سبیل الله است، گفت: ائمه معصومان(ع) بر مسأله جهاد اعم از نظامی، فرهنگی و… تأکید ویژه ای دارند، که با توجه به شرایط امروز جامعه حضور جهادی در جبهه جنگ نرم ضرورتی انکار ناپذیر است.

 


وی خاطرنشان کرد: امروزه به خاطر تهاجم فرهنگی غرب نیاز بیشتری به جهاد فرهنگی داریم، بسیج دانشجویی در این زمینه به خاطر حضور جوانان مؤمن و متعهد در دانشگاه وظیفه سنگینی داشته و از نقشی فوق العاده برخوردار است، لازم است که این جایگاه ارزشی خود را بشناسید و در راستای اهداف نظام ولایی حرکت کنید.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بسیج دانشجویی باید مجهز به بصیرت و علم بوده و در راستای بصیرت افزایی جوانان ایفای نقش کند، گفت: شما بسیجیان با مطالعه کتب شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید صدر و سایر علما خودتان را به بصیرت دینی، قرآنی و حسینی مجهز کنید.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که بهره‌مندی از بصیرت قرآنی و ولایی راهشگای بسیاری از امور خواهد بود، تصریح کرد: بصیرت و معرفت نسبت به معارف دینی راه حل معضلات و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، سعی کنید این معارف را در کنفرانس های علمی و کرسی های آزاد اندیشی مورد بحث و بررسی قرار دهید./935/

ارسال نظرات