۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۸۶۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نیازمند بهره‌مندی از زبان هنر در ترویج ارزش‌های دینی هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر بهترین مبانی دینی و ارزشی با قالبی نامناسب ارایه شوند، مخاطبان خود را جذب نخواهد کرد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: فرهنگ استمرار یک حرکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده است که با توجه به اهداف عالیه نظام مقدس که ماهیتی فرهنگی دارد، پی‌گیری می شود.


وی با انتقاد از این‌که نگاه فراگیر و جامع به فرهنگ وجود ندارد و شاهد اقدامات جزیره‌ای در این عرصه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم فرهنگ، امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نام گرفته است، تا مردم با عزم و اراده جدی و مسؤولان با مدیریت جهادی راه اعتلای کشور را هموار سازند.


صفی پور با اشاره به تنوع و جذابیت های موجود در مظاهر غربی برای نسل جوان جامعه تصریح کرد: علیرغم دارا بودن فرهنگ، هویت و مکتب غنی قرآنی و حسینی هنوز نتوانسته‌ایم زیبایی‌ها و جذابیت‌های اسلام ناب محمدی را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم، عدم برنامه‌ریزی مناسب برای رقابت با فرهنگ غربی منشاء بسیاری از معضلات خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: مجموعه های فرهنگی باید با هدف و برنامه برای آحاد مردم برنامه‌ای متناسب با شرایط روز جامعه تدوین و مکان های فرهنگی را برای حضور مردم به ویژه جوانان مهیا کنند، از سوی دیگر باید در نظر داشت که اوقات فراغت تنها برای کودکان نیست.


وی با تأکید بر تغییر قالب ها و محتوای برنامه های فرهنگی، ترویج امید و نشاط در جامعه و محتوامحوری فعالیت های فرهنگی با الهام از ارزش‌های دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: عدم برنامه ریزی صحیح و برخوردهای متناقض خانواده ها موجب فاصله گرفتن فرزندان از هدف و ترویج مسائل زیر زمینی می شود.


صفی پور مبانی قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت را محتوای برنامه های فرهنگی و هنر را قالب فعالیت در این عرصه عنوان کرد و گفت: اگر بهترین مبانی دینی و ارزشی نیز با چارچوب و قالبی نامناسب ارایه شوند، مخاطبان خود را جذب نخواهد کرد، بنابر این نیازمند بهره‌مندی از زبان هنر در ترویج ارزش‌های دینی هستیم.


وی در پایان با تشریح فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، برنامه ریزی برای مهندسی فرهنگی در راستای تقویت باورهای فرهنگ بومی و اجرای سیاست های کلان کشوری را از رسالت های این شورا عنوان کرد و گفت: رصد وضعیت فرهنگی  شهر، آسیب زدایی، ایجاد امنیت فرهنگی و مدیریت فرهنگی شهر در راستای ترسیم سبک زندگی جزو وظایف شورا است./935/ت303/ب

ارسال نظرات