۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۳۳۸۷۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون «نور الهدی 7» در خوزستان و برگزاری مسابقه های قرآنی در شهرستان کارون و توزیع روزانه 30 هزار بسته غذایی به زائران حسینی در مرز شلمچه از مهم ترین عناوین چنده خبر کوتاه از خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آزمون کتبی مسابقه قرآنی «نور الهدی 7» هم زمان با سراسر کشور ساعت 9 روز جمعه 14 آذر ماه در 6 شهرستان خوزستان برگزار می شود.

ماهشهر، دزفول، شوشتر، اندیمشک، هفتگل و اهواز از شهرستان هایی هستند که این آزمون در آن ها برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش 300 شرکت کننده از خوزستان در دو رشته بخش یک جزء و سه جزء به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین منابع این آزمون از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی و نوع آزمون چهار گزینه ای است.

بر اساس این گزارش نتایج پایانی مسابقه نور الهدی 7  که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می شود یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

برگزاری مسابقه قرآنی تربیت مرتل در شهرستان کارون

احمد جلالی، مدیر فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون از برگزاری مسابقات قرآن کریم از سوی این فرهنگسرا خبر داد و گفت: مسابقه های بزرگ‌ قرآن کریم ویژه شهرستان کارون شب گذشته، 10 آذر در فرهنگسرای مهدیه این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که نهاد‌های دیگری در برگزاری مسابقات نام برده با فرهنگسرای مهدیه کارون همکاری داشته‌اند،‌افزود: مسابقات بزرگ قرآن کریم با همکاری ناحیه بسیج حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان و به‌منظور شناسایی استعدادهای قرآنی برای علاقه‌مندان قرآنی در بخش آقایان برگزار شد.

مدیر فرهنگسرای مهدیه کارون ادامه داد: شرکت‌کنندگان در دو بخش شکوفه‌های قرآنی و بزرگسالان در این مسابقات بزرگ حضور یافتند و در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم به رقابت پرداختند.

جلالی یادآور شد: 30  شرکت کننده در بخش شکوفه‌‌های قرآنی و 27 شرکت کننده در مقطع سنی بزرگسال در این مسابقات قرآنی شرکت کردند.

توزیع 30 بسته غذایی به زائران حسینی در مرز شلمچه

حجت‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر اظهارداشت: 31 تکیه در محل یادمان شهدای شلمچه و در مسیر در مجموع 50 تکیه با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده است.

وی با اشاره به این که تکیه های مردمی روزانه 30 هزار بسته غذا میان زائران توزیع می‌کنند، گفت: در سطح خرمشهر تا مرز شلمچه بنرهایی حاوی روایت های ائمه(ع) درباره اهمیت و جایگاه زیارت امام حسین(ع) نصب شده است.

رویوران تصریح کرد: تاکنون بیش از 500 پرچم عزاداری امام حسین(ع) میان کاروان زائران حسینی توزیع شده است.

وی تصریح کرد: جابه‌جایی زائران، توزیع بروشور و کتاب‌های داستان ویژه کودکان از جمله دیگر خدمات فرهنگی ارائه شده است./9452/د101/ب2

ارسال نظرات