۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۸۸۰
رییس جمهور در دیدار نخبگان و ایثارگران گلستان:

در سایه وحدت و ایستادگی به آرمان‌های بلند دست خواهیم یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که در سایه ایثار و فداکاری های ملت ایران امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به در صحنه جهانی به کشوری مقتدر و شکست ناپذیر تبدیل شده است، افزود: این ملت امروز نیز با ایثار، فداکاری، وحدت و ایستادگی به آرمان های بلند خود دست خواهد یافت.
ديدار رييس جمهور با ايثارگران و نخبگان گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور عصر امروز در دیدار با نخبگان، ایثارگران و خانواده‌های آنها با اشاره به این که گلستان از غنای فرهنگی و تاریخی بالایی برخوردار است، گفت: کشف دیوار گرگان نشان داد که این مردم این منطقه مرزداران خوبی برای ایران اسلامی بودند.

 

وی با بیان این که مردم این منطقه عاشق خاندان رسالت و اهل بیت(ع) بودند، افزود: مردم این منطقه در تاریخ نقش بسیار مهمی در دفاع از اسلام و انقلاب ایفا کردند.

 

رییس جمهور در ادامه سخنان خود پیروزی نهضت انقلاب اسلامی را مدیون تلاش ها و از خودگذشتگی های ایثارگران در تاریخ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ایثارگران با دفاع از حرکت اسلامی امام راحل زمینه پیروزی این نهضت بزرگ را فراهم کردند و اگر تلاش های آنها نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که امام خمینی(ره) یک تنه نهضت انقلاب را آغاز کردند، افزود: تا سال 40 مردم امام را نمی شناختند، اما پس از آغاز نهضت راه، فکر و خط امام خمینی(ره) برای مردم روشن شد.

 

رییس جمهور، پیروزی و به ثمر نشستن بذر انقلاب را مدیون ایستادگی، حمایت و فداکاری های مردم دانست و خاطرنشان کرد: این ملت در هشت سال دفاع مقدس نیز در کنار ارتش وسپاه به دفاع از کشور اسلامی پرداختند.

 

وی با بیان این که در سایه ایثار و فداکاری های ملت ایران امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به در صحنه جهانی به کشوری مقتدر و شکست ناپذیر تبدیل شده است، افزود: این ملت امروز نیز با ایثار، فداکاری، وحدت و ایستادگی به آرمان های بلند خود دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از ایثارگری به عنوان دروازه پیروزی یاد کرد و با بیان این که باید ایثار را باور کنیم، خاطرنشان کرد: امروز نیز همانند گذشته در مسیر منافع و آرمان های ملی کشور و دین خود ایستادگی خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که امروز در مناطق مختلف کشور در استان ها نخبگان و افرادی صاحب فکر و اندیشه بسیاری وجود دارند که باید شناسایی و از آنها استفاده شود، ادامه داد: حضور این افراد در صحنه می تواند زمینه پیشرفت و توسعه استان ها را فراهم کند.

 

وی با بیان این که مردم و نخبگان جامعه از نزدیک مشکلات منطقه خود را لمس می کنند، ادامه داد: این افراد بهتر می تواند مشکلات و محرومیت های مناطق خود را حل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که نخبگان بهتر نیاز استان خود را می شناسند، ادامه داد: دولت و مجلس باید کارها را به استان ها واگذار کنند تا با حضور نخبگان و شخصیت های صاحب فکر واندیشه آن مشکلات برطرف شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بانوان در جامعه اشاره کرد و با بیان این که باور زن یک مسأله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: زن ها نیز می تواند با درک صحیح از مسائل در جهت رفع آن گام بردارند.

 

رییس جمهور با بیان این که این طرز فکر که مرد ها بهتر از زنان می توانند مسائل را متوجه و حل کنند، خطای بزرگی است، تصریح کرد: هر گاه به زنان نیز میدان کار وفعالیت داده شد موفق عمل کردند./1315/پ202/ج

ارسال نظرات