۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۳۸۹۰
نماینده مردم قم مطرح کرد؛

شبهه پراکنی‌ برخی مطبوعات در سایه عدم نظارت دقیق مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت ارگان‌های مربوطه بر برخی از روزنامه‌ها و شبهه پراکنی و مطالب سخیف آن‌ها گفت: امروز مسؤولیت ما بسیار خطیر است چراکه غیر از حوزویان که دلسوز اسلام هستند، کسی برای پیش‌برد و تعالی اسلام قدمی برنمی‌دارد.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم که عصر امروز در سالن همایش‌های سازمان اوقاف قم برگزار شد، با بیان این‌که ما باید مبارزه با ظلم را از بسیج بیاموزیم، گفت: بسیج نیرویی است که سبب خدمات بسیاری در کشور شده است.

 

وی به اهمیت حضور بسیج در اقدامات فرهنگی تأکید و تصریح کرد: رشادت‌های بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس علیه دشمن بعثی سبب شد تا دشمن را به زانو درآوریم و امروز که در جنگ نرم با دشمن قرار داریم، باید نیروی بسیج وارد عرصه شود و به مبارزه با هجمه فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن بپردازد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در روایات زیادی، نام علما پس از انبیای الهی قرار گرفته و این نشانگر والایی مقام ایشان است، افزود: بر اساس روایات بسیاری، پیامبران، علما و شهدا در روز قیامت به مقام شفاعت خواهند رسید و شفاعت شان نزد خداوند پذیرفته می‌شود؛ این‌که لفظ «علما» در روایات کنار عبارت «انبیاء» گذاشته شده است، نشان‌گر عظمت این قشر روحانی است.

 

وی اظهار داشت: اگر علما در زمان غیبت امام زمان(عج) حضور نداشته و مردم را همواره به سوی دین حق دعوت نمی‌کردند، هیچ انسانی باقی نمی‌ماند مگر این‌که از دین خدا باز می‌گشت؛ بنابراین همان طور که انبیا الهی و ائمه طاهرین(ع) برای نشر دستورات الهی سعی و تلاش بسیاری کرده‌اند، در زمان حاضر نیز این وظیفه بر عهده علما و مراجع تقلید است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای با سیل شبهات، دین و اعتقاد مردم را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: تنها افرادی که می‌توانند در مقابل هجوم شبهات بایستند، بسیجیان و روحانیان هستند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزرات ارشاد در زمینه عدم نظارت بر برخی از روزنامه‌ها و مطالب سخیف آن‌ها تصریح کرد: امروز مسؤولیت ما بسیار خطیر است چراکه غیر از حوزویان که دلسوز اسلام هستند، کسی برای پیش‌برد و تعالی اسلام قدمی برنمی‌دارد.

 

وی عنوان داشت: دهم اذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، بزرگمردی است که حتی لباس خود را به فقیر می‌داد، با عبایی پیچیده بر تن، به منزل باز می‌گشت و در همان شرایط تمام زندگی خود را وقف مبارزه با استکبار کرده بود؛ بسیجیان و روحانیان باید از این‌گونه مردان بزرگ و پرتلاش اثر پذیرفته و در راستای پیشبرد اهداف اسلام و نظام اسلامی قدم بردارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به تلاش‌های مرحوم آیت‌الله مدرس جهت احیای اندیشه دینی در جامعه خاطرنشان کرد:  آیت‌الله مدرس با فریادهای خود علیه رضا شاه در مجلس سبب شد تا آرامش رضا شاه سلب شود، مرحوم مدرس زندگی بسیار ساده‌ای داشت و تلاش می‌کرد تا حکومت ظالم رضا شاه را از بین ببرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید به تلاش رژیم شاه علیه مبارزه های انقلابی مدرس بیان کرد: رضا شاه از شخصیت مدرس وحشت داشت؛ از همین رو تمام تلاش خود را کرد تا وی برای دوره جدید انتخابات مجلس آن زمان، رأی نیاورد؛ در نهایت 10 سال او را به زندان‌های خاف فرستاد و سپس به زندان کاشمر برده و در ماه مبارک رمضان وی را به شهادت رساند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش در جلسه‌ای خصوصی فرمودند «آمریکا و غرب با اسلام ما دشمن هستند و اگر انرژی هسته‌ای را هم از ما بگیرند، کوتاه نخواهند آمد»؛ «حوزویان علم اسلام بوده و باید به فریاد اسلام برسند».

 

وی در پایان به رشادت‌های سردار سلیمانی در برخورد با گروهک داعش و جریان‌های تکفیری اشاره و ابراز کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که سردار سلیمانی دشمن من است اما دوست دارم او را ببینم و اوباما هم می گوید که آرزوی من داشتن یک افسر مثل سردار سلیمانی  است؛ این موضوع نشانه عزت و اقتدار ایران در جهان است./997/پ202/ج

ارسال نظرات