۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۹۱۲

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم دهه صفر در مدرسه علمیه شهر دیر، برگزاری درس اخلاق در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، حضور مدیر مدرسه علمیه دیر در کارگاه دانش افزایی مدیران کشور، جلسه توجیهی جشنواره علامه حلی کارگاه آموزشی مقاله نویسی در خورموج و برگزاری اولین جلسه تفسیر قرآن آیت الله صفایی بوشهری از مهم‌ترین عناوین اخبار حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر مراسم دهه صفر با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در این مدرسه برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی استاد حوزه علمیه در این مراسم به فضائل امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و در مورد صفاتی از قبیل تواضع حلم و گذشت و صبر و نیز به مواردی از سیره عملی ایشان اشاره کرد.

 

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) با فقرا همواره به تواضع برخورد می کرد.

 

حجت الاسلام حسینی در مورد صبر و گذشت حضرت به داستان فحاشی آن مرد شامی به امام اشاره کرد که حضرت در پاسخ به دشنام وی، او را به منزلشان دعوت و تکریم کرد و این برخورد امام منجر به شرمساری مرد شامی شد و بعد از عذرخواهی از مریدان حضرت شد.

 

سخنران این مراسم در پایان سخنان خود نیز اشاره به روز مجلس و شهادت شهید مدرس کرد، و گفت: شهید مدرس فردی خداترس بود که در مقابل خلق خدا شجاعت ویژه داشت.

 

وی افزود: شهید مدرس کلام معروفی دارد که "دین ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست". یعنی دین هیچگاه از سیاست جدا نبوده و نخواهد شد.

 

برگزاری درس اخلاق در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر

با حضور طلاب و برخی از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر درس اخلاق در مسجد این مدرسه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی استاد درس اخلاق در این جلسه به بیان نکات مهمی پیرامون اخلاق طلبگی اشاره کرد.

 

حضور مدیر مدرسه علمیه دیر در کارگاه دانش افزایی مدیران کشور

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در حاشیه برگزاری دوره در کارگاه دانش افزایی مدیران ضمن تقدیر از دفتر امور اساتید معاونت آموزش مدیریت حوزه های علمیه گفت: امیدواریم شاهد افزایش این دوره ها باشیم و دوره های آموزش مهارتهای لازم برای مدیران و اساتید برگزار شود.

 

شایان ذکر است، این دوره در شهر مقدس قم و به مدت سه روز برگزار شد.

 

جلسه توجیهی جشنواره علامه حلی کارگاه آموزشی مقاله نویسی در خورموج

جلسه توجیهی جشنواره علامه حلی کارگاه آموزشی مقاله نویسی با حضور حجت الاسلام فقیه معاون پژوهش مدیریت استان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت و پیامبر اعظم خورموج در مدرسه علمیه سفیران هدایت برگزار شد.

 

حجت الاسلام فقیه در این جلسه به بیان نکاتی پیرامون اهمیت تحقیق و پژوهش پرداخت.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه همچنین به نحوه انتخاب موضوع، نحوه شروع یک مقاله و قوانین و چارچوب های نوشتن یک مقاله اشاره کرد.

 

اولین جلسه تفسیر قرآن آیت الله صفایی بوشهری برگزار شد

نخستین جلسه تفسیر قرآن کریم،آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

 

بنا است این جلسات به صورت هفتگی در روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 19 در مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی شهر بوشهر برگزار شود.

 

یادآور می شود، سال گذشته نیز جلسات تفسیر قرآن آیت الله صفایی بوشهری در همین مکان برگزار می شد./833/پ203/ب6

ارسال نظرات