۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۳۹۱۶
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

آمریکا ادای قدرت برتر جهان را در می آورد/ گفتمان انقلاب تفکر غرب را به چالش کشیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که گفتمان انقلاب اسلامی ماهیت و تفکر غرب و آمریکا را به چالش کشیده است، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار شکست های مختلف و متعددی شده و تنها ادای قدرت برتر جهان را در می آورد.
جواد جهانگيرزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به بررسی علت و ریشه خصومت غرب به رهبری آمریکا با جمهوری اسلامی ایران طی بیش از سه دهه گذشته پرداخت.
 
وی اصلی ترین علت رویارویی غرب و آمریکا را در ماهیت و گفتمان انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: گفتمان و رویکرد انقلاب اسلامی تفکر غرب را دچار توقف جدی کرده است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی در برابر همه تحریم ها، ظلم ها و فشارها ایستادگی کرد و این ایستادگی جواب داد و آمریکا با یک حرکت مردمی و ایدئولوژی جدید مواجه شد و شکست های سختی را در برابر انقلاب اسلامی دریافت کرد.
 
هماوردی انقلاب با غرب و آمریکا هیچ گاه متوقف نشده
وی با بیان این که این هماوردی هیچ گاه و در هیچ شرایطی متوقف نشد، تصریح کرد: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز این نکته برجسته بود که ما با خوی استکباری آمریکا و زیاده خواهی آنها مشکل داریم.
 
این نماینده مجلس گفت: تودهنی که آمریکا از ملت و انقلاب اسلامی ایران خورده از هیچ کس و کشوری نخورده است.
 
این فعال سیاسی انرژی هسته ای را بهانه دانست و گفت: رشد جمهوری اسلامی و شتاب علمی و نفوذ سیاسی ایران در دنیا باعث نگرانی آمریکایی های شده و آنها نگران این الگوی موفق هستند.
 
جهانگیر زاده تمام حیات و ممات حکام دست نشانده در منطقه را به آمریکا و غرب دانست.
 
لشکرکشی آمریکا به منطقه با حربه دمکراسی
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره شکست های آمریکا در مصر، عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه و بهم خوردن توازن قدرت در منطقه حساس و مهم خاورمیانه، یادآورشد: امروز قدرت به صورت مطلق دست آمریکا نیست و آنها ادای قدرت برتر جهانی را در می آورند.
 
جهانگیر زاده تاکید کرد: در حوزه سیاسی نیز آمریکا با حربه دمکراسی لشکرکشی می کنند، ملت ها را می کشند اما نتیجه ای نمی گیرند، در عراق، سوریه، افغانستان همه حیثیت خود را بکار گرفتند اما راه به جایی نبردند.
 
وی بیان کرد: دولت های آمریکا اسرائیل محور هستند، شکست های آمریکا نتیجه بیداری اسلامی در منطقه است.
 
ملت های منطقه دریافته اند همه راه ها به آمریکا ختم نمی شود
این نماینده مجلس با بیان این که ملت های منطقه دریافته اند همه راه ها به آمریکا و غرب ختم نمی شود، تصریح کرد: در مصر چندین پروژه اجرا شد تا انقلاب و قیام مردم را خاموش کنند اما نتوانستند.
 
جهانگیرزاده تاکید کرد: تفکر انقلاب اسلامی این اندیشه را به جهانیان نشان داد که می شود بدون غرب و آمریکا زندگی کرد، دشمنان با وجود همه ترفندها، تحریم ها و فشارها در مقابل انقلاب اسلامی راه به جایی نبرده اند.
 
وی با اشاره به ضعف مفرط امریکا در تحلیل شرایط منطقه، ابراز داشت: روش سنتی آمریکا پاسخگو نیست، منطقه دجار تحولات ویژه شده که بخشی در نتیجه انقلاب اسلامی و بخشی درونی و از سوی مردم انجام می شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای دست نشانده آمریکا در منطقه روز به روز سقوط می کنند و این نشان می دهد کار از دست آمریکایی ها خارج شده است.
 
ریشه نفاق سیاسی آمریکا با نظام اسلامی
جهانگیرزاده درباره ریشه نفاق سیاسی آمریکا تاکید کرد: بخشی از این به خوی آمریکایی ها و بخشی نیز به رقابت های داخلی شان برمی گردد، عمل آنها در مذاکرات نیز در همین مسیر تحلیل می شود.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بی اعتمادی به آمریکا و این که اعتماد آمریکا برای ایران اهمیت ندارد، یادآورشد: آمریکایی ها به واسطه انقلاب اسلامی و رفتار ملت ایران در طول این سال ها تحقیر شده اند و به همین دلیل هر روشی را برای پیشبرد اهداف شان مجاز می پندارند.
 
رفتار متناقض آمریکا در مذاکرات اخیر نشان داد به هیچ وجه نمی توان به آنها اعتماد کرد
وی با بیان این که امروز هیچ کس به آمریکایی ها اعتماد ندارد، تصریح کرد: رفتارهای متناقض شان در مذاکرات نشان می دهد که نمی شود به آنها اعتماد کرد؛ آنها هم به لحاظ خوی طبیعی و هم به لحاظ رقابت های داخلی خود دچار چنین تناقضاتی می شوند.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: لابی صهیونیسم به شدت در آمریکا قدرت و نفوذ دارد، آمریکایی ها انگار برای خودشان تصمیم نمی گیرند و همین مساله سبب برخوردهای نفاق گونه از سوی آنان شده است.
 
وی بیان کرد: از کشوری که مصالح مردم خود را در اختیار لابی صهیونیسم قرار می دهد، انتظاری بیش از این نیست، اظهارات کری بعد از مذاکرات اخیر نشان می داد او در جایی به نعل و در جایی به میخ می زند و این مساله وضعیت آنها را آشفته تر کرده است. /924/پ201/ج
ارسال نظرات