۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۹۲۰
امام جمعه موقت تهران:

رمز ماندگاری افراد، نیت صادقانه در خدمت به نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، گفت: انقلاب اسلامی نشان داد شخصیت هایی موفق شدند که با نیتی صادقانه در نظام خدمت کرده و با همان صداقت و درستی در آن باقی ماندند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد جلیلی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه رمز عزت و سعادت و خوشبختی بشر در تمسک به علما است اظهار داشت: علما از خود چیزی نداشته و هرچه وجود دارد از پیامبران و ائمه معصومان(ع) به آنان رسیده است، آن علمی که امامان برای بشریت آوردند در دست علمای ربانی است.


وی با بیان اینکه تجلیل از آیت الله مهدوی کنی(ره) نشان از قدردانی مناسب از وی است تصریح کرد: عالمان ربانی هستند که بار سنگین هدایت مردم را بردوش دارند، نشست هایی مانند این جلسه بهترین نشانه درجهت تقدیر از آنان است.


امام جمعه موقت تهران افزود: انقلاب نشان داد شخصیت هایی موفق شدند با نیتی صادقانه در نظام خدمت کرده و با همان صداقت و درستی در آن باقی بمانند، یکی از این چهره ها آیت الله مهدوی کنی بوده است.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز از همان لحظه ای که در کنار امام خمینی(ره) بودند فرامین ایشان را بخوبی اجرا می کردند خاطرنشان کرد: این تشکل دقیقا دستورات امام خمینی(ره) را اجرا می کردند و انسان نباید از تشکیلاتی مانند روحانیت مبارز دور باشد.

 

وی افزود: در جامعه روحانیت مبارز چند نفر از قبیل شهید بهشتی، شهید مطهری و مرحوم آیت الله مهدوی کنی نقش اصلی و محوریت جامعه را ایفا می کردند، عنایت به این تشکل کم توفیقی نبوده و آیت الله مهدوی کنی فکر کردند که باید انسان هایی برای پیشبرد اهداف انقلاب ساخته شوند که این موضوع در دانشگاه امام صادق(ع) اتفاق افتاد.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدمات انبیا به انسانها قابل شمارش نیست گفت: کرامت انسانی را انبیا به انسان ها آموختند، اگر روشنگری پیامبران نبود، بشریت در جهل، خرافات و نادانی بسر می برد، البته این خدمات بر مردم پوشیده نیست، پیام انبیا به بشریت این بود که در برابر انسان‌هایی مانند نمرود و فرعون خضوع نکرده بلکه باید در برابر خداوند خضوع کنید، این کرامت و شجاعتی که انسانها برای نجات از طاغوت لازم دارند را پیامبران به آنان اهدا کردند.
 

 

وی با اشاره به اینکه گرفتاری هایی که در زمان ائمه اطهار(ع) وجود داشت هم اکنون نیز وجود دارد تصریح کرد: بدون تردید هم اکنون نیز ظلمت و جهل وجود دارد، ظلمت هایی مانند هوای نفس، شهوات و حب دنیا، قطعا افرادی وظیفه دارند مردم را از تاریکی ها نجات دهند، در این زمان مردم به پیامبران و امام زمان(ع) در ظاهر دسترسی ندارند اما علمایی وجود دارند که به تعبیر قرآن رسالت الهی را در پیش گرفته و این وظیفه را انجام می دهند و آنان هستند که دستورات الهی را به مردم می رسانند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه برخی به امام حسین(ع) می گفتند اگر شما می دانید که انتهای این جنگ شهادت است پس چرا زنان و فرزندان را با خود می برید گفت: حضرت در جواب به سخنی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کردند که فرموده اند این واقعه شهادت و اسارت را در بر دارد، انسان باید در زندگی تدبیر را از خدا بخواهد، یک جوان باید نظر اسلام را در زندگی مطالبه کند و آن را انجام داده تا سعادتمند شود./811/پ202/ب4

ارسال نظرات