۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۹۴۲
۱۴ آذرماه؛

سومین سوگواره تعزیه در خمین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره ارشاد خمین از برگزاری سومین سوگواره تعزیه همزمان با ماه صفر در این شهرستان خبر داد.
سومین سوگواره تعزیه در خمین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید مختاری‌فرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد خمین گفت: همزمان با ماه صفر سومین سوگواره تعزیه این شهرستان با حضور گروه‌های تعزیه‌خوان شهر و روستا برگزار می‌شود.

 

وی افزود: سومین سوگواره تعزیه در خمین از 14 آذر به‌مدت هشت روز در جایگاه تعزیه‌خوانی رجبی و با حضور 19 هیأت تعزیه‌خوان شامل چهار هیأت از خمین، دو هیأت از قورچی‌باشی و 13 هیأت از روستاهای شهرستان خمین برگزار می‌شود.

 

مختاری‌فرد با بیان اینکه دو داور از استان و یک داور از خمین‌، داوری این سوگواره را بر عهده دارند، اظهار کرد: در پایان سه هیأت برتر انتخاب و هیأت گلچینی از برترین تعزیه‌خوان‌ها برای حضور در سوگواره‌های استانی تشکیل می‌شود و پنج گروه برتر نیز در دهه آخر صفر در مجالس تعزیه‌خوانی روستای سیف‌الدین شرکت می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: شورای تعزیه شهرستان خمین متشکل از سه نفر عضو اصلی، یک بازرس و دو عضو علی‌البدل اقدامات حمایتی و نظارتی بر هیأت‌های تعزیه‌خوانی در این شهرستان را انجام می‌دهند.

 

این مقام مسؤول در پایان، بزرگداشت مجالس عزاداری ابا‌عبدالله الحسین(ع)، معرفی، شناسایی و تقویت خمین به‌عنوان یکی از پایگاه تعزیه‌خوانی در استان مرکزی را از اهداف برگزاری تعزیه‌ها در خمین اعلام کرد./828/د102/ب4

ارسال نظرات