۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۹۶۴
آیت الله نوری همدانی:

آیت الله مهدوی کنی برای همه سرمشق است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی رحلت آیت الله مهدوی کنی را فاجعه خواند و گفت: ایشان از ذخایر انقلاب بود؛ تاریخ زندگی و فعالیت‌های موفقیت‌آمیزشان در عرصه‌های گوناگون برای همگان سرمشق است.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام سعید مهدوی کنی و حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی فرزند و داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی، ارتحال این عالم ربانی را فاجعه‌ای بزرگ دانست و اظهار داشت: ایشان به لحاظ علم، تقوا، تعهد و تفکر انقلابی در سطح بالایی بود به همین دلیل جایگاه خاصی داشتند.

 

وی مرحوم آیت الله مهدوی کنی را از ذخایر انقلاب دانست و گفت: تاریخ زندگی و فعالیت‌های موفقیت‌آمیز ایشان در عرصه‌های گوناگون، برای همگان سرمشق است تا آنها نیز بتوانند در این صراط مستقیم حرکت کنند چرا که پس از تاریخ ائمه‌ اطهار(ع) تاریخ زندگی علما در زندگی مردم بسیار مؤثر و نقش آفرین است؛ ایشان روحیات، ملکات اخلاقی و فضائل بسیار والایی داشت.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم احیا و نشر آثار آن مرحوم را از وظایف مهم بازماندگان ایشان دانست و بیان داشت: با تدوین کتاب‌هایی در این زمینه می‌توانید تفکر، معلومات و تجارب آیت الله مهدوی کنی را به دیگران منتقل کنید؛ کتاب «نقطه های آغاز در اخلاق عملی» از آثار بسیار ارزشمند ایشان است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به کارهای بی‌نظیر مرحوم آیت الله مهدوی در دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: ایشان فضا و محیط بسیار خوبی را فراهم آوردند؛ شاگردان و تربیت ‌شدگان آن مرحوم هر کجا که هستند اثر گذارند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: باید جلسات مشترکی با حضور روحانیان و دانشگاهیان برگزار شود؛ هرچه این ارتباط‌‌ها بیشتر باشد به نفع اسلام و انقلاب است؛ تا به حال در این زمینه کار شایسته‌ای صورت نگرفته‌ است./928/پ202/ج

ارسال نظرات