۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۴۰۰۰
آیت الله طبرسی:

دفاع از اسلام ناب مهم ترین رویکرد علما در تاریخ بوده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: جامعیت استکبار ستیزی آیت الله مدرس مشهود بود و این یکی از مهم‌ترین ویژگی های اخلاقی و رفتاری این نستوه تاریخ است.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به نام گذاری سالروز شهادت سیدحسن مدرس به عنوان روز مجلس، گفت: جامعیت استکبار ستیزی آیت الله مدرس مشهود بود و این ویژگی باید مورد نظر آحاد آحاد جامعه قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری تصریح کرد: آن روحانی مجاهد بزرگ مردی بود که در دوران خفقان شاهنشاهی با استکبارگران مبارزه کرده و اهتمام و تلاشی ارزشمند در این راستا داشته است.

 

وی با اشاره به این که مبارزات و روشنگری‌های شهید مدرس، بیداری ملت ایران بر ضد حکومت شاهنشاهی را در پی داشته است، افزود: این شهید بزرگوار حتی برای لحظه ای تابع جریانات سیاسی مخالف منافع ملت و کشور قرار نگرفته و همواره پشتبیان ملت بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که جامعیت استکبار ستیزی آیت الله مدرس مشهود بود و این یکی از مهم‌ترین ویژگی های اخلاقی و رفتاری این نستوه تاریخ است، افزود: آیت الله شهید مدرس آموزه‌های دین را در عرصه‌های مختلف زندگی خود پیاده کرد و این ویژگی باید مورد نظر همه آحاد جامعه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، تصریح کرد: آیت الله شهید مدرس به خوبی شعار سیاست چیزی جدای از دیانت نیست را در عمل پیاده کرده و خط بطلانی بر افکار پوچ کسانی که این دو را جدا از هم می دانند کشید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله سیدحسن مدرس از بزرگ مردان ایران است، گفت: این شخصیت گرانقدر حدود هفده سال نماینده مجلس بود و در این مدت با شجاعت به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و جان خود را در این راه نثار کرده است.

 

آیت الله طبرسی افزود: تاریخ ایران در هر زمانی افرادی را به خود دیده که برای حفظ کیان و ناموس میهن جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و سختی های بسیاری را تحمل کردند.

 

گفت:  یاد و نام و سیره عملی بزرگان جامعه در عرصه های مختلف باید مورد توجه باشد و تا جایی که امکان دارد ویژه برنامه سالروز ولادت، شهادت یا رحلت آنها با برنامه هایی ارزشمند و شایسته برگزار شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: گرامیداشت بزرگ مردان هر سرزمین نشان از فهم عمیق و اردات ملت نسبت به هم میهنانشان دارد که باید این مهم نسل به نسل به آیندگان منتقل شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات