۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۳۴۰۰۷
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

ناآرامی های اخیر ماهیت نژاد پرستانه آمریکا را به نمایش گذاشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره نارضایتی های مردمی اخیر در ایالت فرگوسن آمریکا اظهارداشت: فعالیت های نژاد پرستانه دولت آمریکا شیوه نوین تجاوز به حقوق بشر است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که شیوه برخورد دولت آمریکا با معترضان بسیار خشن بوده است، تصریح کرد: نا آرامی های اخیر در این کشور چهره نژاد پرستانه دولت آمریکا را به نمایش گذاشت.

وی افزود: دولت آمریکا تبلیغاتی گسترده ای را با عنوان اجرای عدالت در جهان به راه انداخته اما این ادعا با واقعیت همخوانی ندارد و شیوه برخورد نظام قضایی آمریکا با قاتل جوان سیاه پوست در ایالت فرگوسن این مسأله را به روشنی نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اظهارداشت: تبرئه پلیس قاتل در یک کشور مدعی حقوق بشر جلوه ای از تبعیض و نژادپرستی است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: هرج و مرج در نظام قضایی آمریکا سبب بروز اعتراض های اخیر اقوام گوناگون در این کشور شده است.

وی با اشاره به ادعاهای بی اساس آمریکا در مسأله حقوق بشر ابرازداشت: کشوری که چنین عملکردی دارد نباید شعار حقوق بشر سر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اسلام را نمونه کامل رعایت حقوق بشر توصیف و عنوان کرد: در صدر اسلام فردی سیاه پوست لقب مؤذن پیامبر(ص) را به خود اختصاص می دهد و این نشان دهنده رعایت عدالت در ابعاد گوناگون است.

رعایت حقوق بشر بدون بازگشت به قرآن تلاشی بیهوده است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت کتاب الهی قرآن در نشر حقوق انسان ها اظهارداشت: رعایت حقوق بشر بدون بازگشت به قرآنی و آموزه های دینی تلاشی بیهوده در قالبی پوچ است.

وی تلاش کشورهای غربی و ادعای رعایت حقوق بشر از سوی آن ها را شعاری بی معنا و فریبی کهنه توصیف و عنوان کرد: این تلاش دستاویزی برای رسیدن به منافع و مقاصد شوم آن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه با بیان این که برخورد پلیس آمریکا با معترضان غیر منطقی بوده است، ابرازداشت: این کشور هرگز نخواهد توانست توجیهی برای این نژادپرستی داشته باشد؛ بنابراین با خشونت به این اعتراض های مسالمت آمیز پاسخ می دهد.

وی در پایان تصریح کرد: کشور های غربی با شعار حقوق بشر منابع زیر زمینی و انسانی کشورهای دیگر را به سرقت برده و از آن ها سوء استفاده می کنند و حوادث اخیر در این آمریکا هشداری برای این کشورها است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات