۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۰۲۲

اکران فیلم خانه ای کنار ابرها در پژوهشکده باقرالعلوم

خبرگزاری رسا ـ فیلم خانه ای کنار ابرها با مشارکت موسسه هلال سبز آسمان در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم اکران شد.
خانه اي در کنار ابرها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکران فیلم خانه ای کنار ابرها با مشارکت موسسه هلال سبز آسمان پنجم آذر در سالن همایش پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

 

خانه‌ای کنار ابرها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سید جلال دهقانی اشکذری و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری محصول سال 1392 است. داستان این فیلم در دهه 60 می‌گذرد، جائی که دو دوست برای رسیدن به هدفی با یکدیگر همراه می‌شوند.

 

این فیلم به هنرمندی هدایت هاشمی، حامد کمیلی، آفرین عبیسی، نگار عابدی، مهدی قانع و نگار عبدی اکران شد.

 

این اکران در ساعت 6:15 دقیقه با متن خوانی آقای حمیدی شروع شد. ساعت 6:20 دقیقه فیلم کوتاه به کارگردانی هادی نادری برای شرکت کنندگان نمایش داده شد. ساعت 6:30 دقیقه فیلم خانه ای کنار ابرها با نظارت مسئول بخش فیلم نمایش داده شد. ساعت 7:55 نمایش فیلم به اتمام رسید. ساعت 8:00 پذیرایی برای حضار شرکت کننده انجام شد. ساعت8:30 دقیقه کارگردان برنامه با تاخیر حضور پیدا کردند و در سالن اجتماعات 2 پژوهشکده علاقمندان با کارگردان برنامه به گفتگو و بررسی فیلم پرداختند. ساعت 9:20 دقیقه جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان به اتمام رسید و هدیه ای از طرف موسسه هلال سبز آسمان توسط آقای رادنیک با ایشان تقدیم گردید. ساعت 9:30 دقیقه جلسه ای صمیمی با کارگردان برنامه و تعدادی از فیلم سازان طلبه برگزار گردید و حضار جلسه درباره مسائل مختلف به گفتگو پرداختند و این جلسه تا ساعت 11:20 دقیقه به طول انجامید.

 

از افتخارات این فیلم می توان به نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فلیم نامه از سی و دومین جشنواره فیلم فجر، دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلنامه از سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو، پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک اصفهان اشاره کرد.

 

از حاشیه های این اکران حضور 180 تا 200 نفر از شرکت کنندگان بود و آنان با احساس رضایت نسبت به فیلم جلسه اکران را ترک کردند.

 

موضوعاتی که در نشست اول با کارگردان این فیلم مطرح شد بازیگرانی بود که از آزادی عمل زیادی برخوردار بودند و مثل اینکه کارگردان هیچ گونه تاثیر در بازی بازیگران نداشت و فیلم در پرده اول ریتم کندی داشت و همچنین انتخاب بازیگران خوب بود و این فیلم در 3 ماه مانده به جشنواره تولید و تدوین شد و اگر اشکالاتی دارد مورد قبول است.

 

نشست دوم با حضور جمعی از کارگردانان برگزار شد که به شناخت ظرفیت های فیلم سازی قم، همکاری در تولید فیلم نامه ها، برگزاری نشست هایی در راستای ارتقاء فیلم نامه، رایزنی و استفاده از چهره های مستعد در تولید فیلم سینمایی، همت در تولید تله فیلم برای شبکه های استانی درجهت رشد، تجمیع فرصت ها برای تولید فیلم سینمایی، رسیدن به فیلم نامه خوب جهت تولید فیلم اشاره کردند./1325/پ203/س

ارسال نظرات