۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۰۵۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

جامعه نیازمند وقف‌های جدید است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با بیان این که اهمیت وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، گفت: با توجه به نیازهای جامعه، وقف‌های جدید نیاز است.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: سال گذشته حدود 100 وقف به ارزش 300 میلیارد ریال در استان اصفهان شامل ساخت مسجد، حسینیه و روضه خوانی برای عزاداری امام حسین(ع) انجام گرفت.



وی تصریح کرد: بیش از 500 نوع نیت وقف در زمینه‌های مختلف شناسایی شده که امروزه باید با نیازسنجی و تشویق خیران، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم.



مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با بیان این که اهمیت وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، افزود: با توجه به نیازهای جامعه، وقف‌های جدید نیاز است.



وی با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه ادامه داد: فرد واقف با بخشش تمام یا بخشی از اموال خود نقش بسزایی در رفع مشکلات جامعه دارد.



حجت الاسلام صادقی با اشاره به نامگذاری 27 صفر به نام روز وقف، تصریح کرد: این سنت حسنه باید برای همگان تبیین شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه است.



مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: روحانیان و مبلغان باید از این ایام برای تبیین فرهنگ وقف بهره برده و ضمن بیان اجر معنوی این سنت حسنه، درخصوص پیشرفت و توسعه جامعه از طریق وقف نیز همگان را مطلع سازند.



وی با اشاره به این که وقف از صدر اسلام از سوی نبی اکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) رایج بوده است، افزود: واقفان باید با تأسی از ائمه معصومان(ع) با توجه به مقتضیات و نیازهای جامعه، وقف کنند.



حجت الاسلام صادقی گفت: اگر آثار وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، مردم بیشتر به این سنت حسنه ترغیب می‌شوند./939/د102/ب4

ارسال نظرات