۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۳۴۰۵۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین آزمون ارشد بانوان در دانشگاه امیر المؤمنین اهواز، برپایی همایش خاطره گویی دفاع مقدس در بهبهان، انتخاب خوزستان به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح پاک در سطح کشور و نواخته شدن زنگ اولیا در آخرین چهارشنبه هر ماه در خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رضا شیشه‌بر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین آزمون ارشد بانوان در دانشگاه امیر المؤمنین(ع) اظهارداشت: تعداد نام نویسان در این آزمون به حد نصاب رسیده است.

شیشه‌بر عنوان کرد: در رشته کلام شیعه، منابع شامل منطق علامه مظفر، عقاید محاضرات فی الهیات آیت‌الله سبحانی و فلسفه بدایة ‌الحکمه علامه طباطبایی است. همچنن منابع رشته فقه و مبانی حقوق، اصول استنباط علامه حیدری، الموجز فی اصول الفقه آیت‌الله سبحانی، شرح لمعه و مبادئ العربیه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با بیان این که آزمون اختصاصی پذیرش دانشجوی این دانشگاه 18 آذر برگزار خواهد شد، گفت: پذیرفته‌شدگان پس از طی مرحله مصاحبه حضوری در نیمسال دوم تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی عنوان کرد: آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس این دانشگاه محل دیگری جهت تحصیل دانشجویان بانو در نظر گرفته اند که متعاقباً اعلام می‌شود.

 همایش خاطره گویی دفاع مقدس در بهبهان برگزار شد

همایش خاطره‌گویی دفاع مقدس با حضور نویسنده کتاب«پایی که جا ماند» و دانشجویان در دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان برگزار شد.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند در این همایش اظهارداشت: کتاب‌هایی چون «دا»، «پایی که جاماند» و «نورالدین، پسر ایران» نمونه‌های عینی سبک زندگی اسلامی هستند.

سید ناصر حسینی‌‌پور اضافه کرد: بعد از جنگ کتاب‌های در زمینه دفاع مقدس زیادی نوشته شد اما چون مردمی نبود نتوانست ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار کند.

وی ادامه داد: برخی سریال‌ها به ‌دلیل نزدیک نبودن به واقعیت دفاع مقدس نه تنها خدمتی به این حوزه نکرد بلکه بزرگترین صدمه را نیز به این حوزه وارد کرد.

این نویسنده ادامه داد: ‌هم‌اکنون در اوج تحریم و با وجود گرانی کاغذ مردم از کتابی مثل «پایی که جا ماند» استقبال می‌کنند و به گفته مسئولان انتشارات سوره مهر به چاپ پنجاهم می‌رسد.

کتاب «پایی که جا ماند» خاطرنشان کرد: سیروس مقدم چندین بار در گفت وگوهای خود اعلام آمادگی کرده که فیلمی بر اساس کتاب «پایی که جا ماند» بسازد و به گفته خود وقتی کتاب را خواند حیرت‌زده شده بود و بدون تامل کتاب را به پایان رساند.

حسینی‌پور در پایان همچنین به ذکر خاطراتی از هم رزمان خویش و فضایل اخلاقی رزمندگان ایرانی و رفتار آنها با اسرای عراقی و بالعکس پرداخت.

در ادامه برنامه نیز دانیال موسوی و رضا فتحی دو تن از دانشجویان فرهیخته دانشگاه به قرائت اشعاری پیرامون فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس پرداختند.

 

انتخاب خوزستان به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح پاک در سطح کشور

 علیرضا جزینی در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان خوزستان با حضور در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان با بیان این که خوزستان به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح پاک در سطح کشور انتخاب شده، اظهارداشت: البته اجرای این طرح با کاستی ها و ایرادهایی همراه بود که طی هماهنگی با مسؤولان خوزستان درصدد رفع آنها هستیم.

وی افزود: در صورتی که موضوع مبارزه جامع با مواد مخدر با همفکری تمام اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و برنامه‌ریزی مناسب در خوزستان به اجرا درآید آن گاه می‌توانیم آن را به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم دهیم.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در زمان حاضر خوزستان در میان سایر استان‌های کشور جایگاه نخست را در زمینه برنامه‌ریزی برای مبارزه با مواد مخدر و اجرایی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها را به دست آورده است.

جزینی با قدردانی از تلاش تمام اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در زمینه برنامه‌ریزی در امر مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: خوشبختانه کارکرد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان خوزستان به صورت مناسب و مطلوبی به انجام رسیده است.

وی همچنین از پیشگیری، مقابله، درمان و صیانت به عنوان استراتژی طرح پاک )مبارزه جامع با مواد مخدر) نام برد و گفت: پیشگیری در اولویت امور قرار دارد.

جزینی، موضوع پیشگیری و نظارت بر حسن اجرا و استمرار برنامه‌ها و طرح‌ها را در راستای اجرای طرح پاک مهم و ضروری خواند و افزود: این طرح به دلیل حساسیت بالای آن توسط کمیته نظارت کشور راه‌اندازی شد و این کمیته نیز بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در موضوع مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: نشاط اجتماعی در زمینه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد نقش به‌سزایی دارد.

وی با تاکید بر توجه و پرداختن به امر ورزش در سطح جامعه از آن به عنوان یکی از راه‌های ایجاد نشاط اجتماعی نام برد.

جزینی با تاکید بر اینکه امر ساماندهی به امور زنان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری و دستور کاری وزارت کشور است تصریح کرد: موضوع اشتغال بانوان به ویژه زنان تحت پوشش اداره بهزیستی به عنوان یک  اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان خاطرنشان کرد: برای حصول نتیجه در این زمینه، هیچ مشکلی از بابت تامین هزینه‌ها نباید وجود داشته باشد.

 

نواخته شدن زنگ اولیا در آخرین چهارشنیه هر ماه در خوزستان

 محمد تقی‌زاده بعد از ظهر امروز در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان، از نواخته شدن زنگ اولیا در آخرین چهارشنبه هر ماه در استان خبر داد و اظهارداشت: شیوه اجرای این طرح به صورتی بوده که خانواده‌ها در کلاس مربوطه حضور یافته و متخصصان آموزش‌های لازم را در زمینه راه‌های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر به آنان ارائه می‌کنند.

وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در راستای مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های مدونی را برای سه جامعه هدف طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از دانش‌آموزان و دانشجویان، شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و ترسیم نقشه راه به عنوان اهداف تعیین شده در این زمینه نام برد.

تقی‌زاده از برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت از خود، کارگاه آموزشی مهارت‌های مقابله‌ای، جشنواره منطقه‌ای و استانی تحت عنوان نوجوان سالم در قالب ارائه فیلم، عکس و مقاله به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره کل در بحث مبارزه با مواد مخدر نام برد.

وی عنوان کرد: اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت به طور روزانه در پیش از آغاز کلاس‌ها و تهیه و توزیع نسخه مکتوب و الکترونیکی آموزش‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با مواد مخدر به طور گسترده در میان دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برپایی کارگاه آموزش سبک‌های فرزندپروری، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی، آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد از دیگر کارهای صورت گرفته در حوزه مقابله با مواد مخدر محسوب می‌شود.

تقی‌زاده تصریح کرد: در بخش کارکنان به عنوان نقش یادگیر و یاددهنده موضوع هایی همچون شناخت عوامل تهدیدآمیز، برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های پیشگیری از اعتیاد و طراحی و تدوین منابع آموزشی به‌منظور برنامه‌ریزی و اجرا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که در تمام شاخصه‌ها نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی به لحاظ اجرای برنامه‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح مدارس داشته‌ایم یادآور شد: طرح پاک طرح جامع و خوبی‌ بوده که نیاز به یک پیوست مالی خوب برای اجرای مناسب و کامل دارد.

به گفته وی، مبلغ 74 میلیون تومان برای یک میلیون دانش‌آموز، دانشجو و خانواده‌های آنان در 43 منطقه آموزشی در سطح خوزستان اعتبار پیش‌بینی شده است./9452/پ203/ب

ارسال نظرات