۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۰۵۷
آیت الله حسینی بوشهری:

جهادگری در جبهه دیروز و امروز ویژگی طلاب جانباز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‏های علمیه سراسر کشور با اشاره به یژگی‏های جانباز اشاره کرد و گفت: افتخارات علمی و پژوهشی در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) حاکی از معنویت و نشاطی است که در وجود شما شکل گرفته است.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‏های علمیه سراسر کشور امروز در بازدید از مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) به فضای دل نشین و معنوی این مدرسه علمیه اشاره کرد و به فداکاری جانبازان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) می‏فرماید: «اگر کسی فعلی را برای خدا ترک کرد، خدا بهتر از آن را به او عطا خواهد داد» و شما جانبازان از شادابی و خصوصیاتی که انسان‏ها دیگر داشتند چشم پوشی کردید و به جهاد حق علیه باطل پرداخته‏اید و به درجه رفیع جانبازی نائل شدید.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه رفیع طلاب جانباز اظهار داشت: طلاب جانباز در زمان جنگ به فرمان امام راحل و حضرت ولی‏عصر(عج) لبیک گفتند و امروز در جهاد با دشمن به جهاد با نفس پرداخته‏اند.

 

وی با اشاره به ذکری که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در زندان های رژیم ستم شاهی به آن مداومت داشت، گفت: شما جانبازان نیز در تحمل رنج و سختی های جسمانی خود ذکر «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ» را همواره به لب داشته باشید.

 

مدیر حوزه‏های علمیه سراسر کشور به شکر در برابر خداوند اشاره کرد و ابراز داشت: نکته‏ای در زندگی اولیایی الهی در روایات به آن اشاره شده که شکر خداوند در همه شرایط است.

 

وی به مشکلات جانبازان اشاره کرد و گفت: با شرایط خاص جانبازی که در جسم شما است این شرایط باعث نشده که در تلاش شما تاثیر بگذارد و این افتخارات در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) حاکی از معنویت و نشاطی است که در وجود شما شکل گرفته است.

 

آیت الله حسینی بوشهری به بی منت فعالیت کردن شاگردان مکتب امام صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: بی منت کار کردن بدون هیچ چشم داشتی از مسؤولیت حوزه در برابر طلاب جانباز چیزی را کم نمی‏کند و حوزه علمیه در برابر شما مسؤول است.

 

گفتنی است که در پایان، آیت الله حسینی بوشهری در جلسه‏ای با حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، معاونان و کادر آموزشی مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با قدرانی از فعالیت‏های کارکنان این مدرسه از مقام و جایگاه علمی حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی تقدیر و تشکر کرد.

 

و در پایان کادر آموزشی و اساتید مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان گزارشی از فعالیت و مشکلات این مدرسه پرداختند. /978/پ202/ف

ارسال نظرات