۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۰۶۰
امام جمعه بجنورد:

برنامه ریزی در دستگاه های اجرایی پیوست فرهنگی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیشتر به اقامه نماز در دستگاه ها و ادارات، گفت: می بایست برنامه ریزی در تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی دارای پیوست فرهنگی به ویژه در بحث اقامه نماز باشد.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر چهارشنبه در دومین جلسه شورای اقامه نماز استان، بر برنامه ریزی مناسب و تدوین چشم انداز فرهنگی دستگاه ها در زمینه گسترش اقامه نماز در ادارات و نهادها تأکید کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ نماز در ادارات و مدارس نهادینه شده اما می بایست توجه به اقامه این فریضه به صورت جماعت افزایش یابد.

 

وی با یادآوری تأکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم ایجاد پیوست فرهنگی در برنامه های اقتصادی و توسعه ای کشور، اظهار داشت: نماز در رأس پیوست فرهنگی مورد نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد و لازم است این مهم در برنامه ریزی تمامی دستگاه ها و نهادهای اجرایی لحاظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی الحاق و اجرای پیوست فرهنگی در برنامه ریزی های جاری کشور و استان را یکی از راهکارهای عملی در اشاعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات مختلف دانست.

 

به گفته وی با اشاعه فرهنگ نماز در بین کارکنان دستگاه های اجرایی و تبیین این مهم برای آنها، این فرهنگ به مرور به جامعه و بطن خانواده ها رسوخ کرده و در نتیجه اهمیت و توجه به فریضه نماز در جامعه اسلامی افزایش می یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به آموزه های اسلامی و تأکیدات مکرر دین مبین اسلام مبنی بر برگزاری نماز جماعت اول وقت، تصریح کرد: یکی از بهترین نشانه های پیروی از ائمه اطهار(ع) توجه به نماز و اهمیت دادن به این فرهنگ نبوی است.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و تعامل مناسب مسؤولان نهادهای فرهنگی و همچنین ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، اقامه نماز در جامعه جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

 

وی با بیان این که نخستین گام برای ترویج و گسترش اقامه نماز در ادارات و مدارس فضاسازی مناسب و تأمین مکانی شایسته برای برپایی این فریضه الهی است، افزود: البته متأسفانه در برخی از ادارات و مدارس نمازخانه مناسب نیز وجود دارد اما آن چنان که باید و شاید به اقامه نماز جماعت توجه نمی شود.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی با تأکید بر این که می بایست این نقیصه هر چه سریع تر بررسی و رفع شود، اضافه کرد: در این زمینه می بایست مدیران دستگاه ها با ورود عملی و جدی تر خود زمینه رونق نمازخانه های ادارات را فراهم کنند نه آن که تنها به صدور و ابلاغ بخشنامه در رابطه با اقامه نماز اکتفا کنند.

 

پرویزی همچنین از مسؤولان ستاد اقامه نماز استان خواست تا در اولین فرصت نسبت به تعیین و جانمایی محل نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی در جاده های بین شهری استان خراسان شمالی اقدام کرده و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز تهیه و نصب این تابلوها را بر عهده گیرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات